Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 15, 2010

Puding Honeydew Paling Sempoi

Hujung minggu lepas dah tak benda nak dikudap pada waktu petang, aku pun bukak lemari hikmat. Tengok2 ade le 2 kotak instant puding yang aku beli beberapa minggu sudah. Konon nak taruh buat puding koktel tapi dah tak cukup bahan bantai la buat puding kosong je. Masak sekotak dulu (karang kalau buat banyak2 tak habis lak.Sungguh berjimat cermat di situ yer!!)


Ni la rupe puding instant tu.. perisa honeydew 
(aku kan addict kaler hijau...)

Jerang je ngan air panas 
(tak yah campur gula ke susu ke...)
.. sekali lagi jimat disitu yer..


Siap... buh dalam bekas jelly anak aku.. 
Pastu simpan dalam peti ais kasi sejuk...
Untuk sekotak puding tu dapat la banyak ni...

Masa nak makan, jirus ngan evaporated creamer ni... Sedap!!!!!!!!!
[ni kakak cleaner yang ajar makan cenggitu]
Tapi kalau nak makan gitu je pun boleh jugak... ikut le kreativiti masing2

Jadi la buat desert pepetang hari. Buat sikit je sebab yang minat makan benda2 ni aku & hanak2 je (pinjam words MR). Laki aku kalau bab desert ni kureng sikit... Selalu aku la yang jadi tukang perabih... Mana la body tak kembang??

1 comment:

Queen said...

nak share nieyh...

masa sebelum makan..letak sikit buah2an yang soft atas dia macam buah campuran ke..laici ke...strawberi ke....kiwi ke....

pestu letak 1 - 2 scoop aiskrim...pestu baru curah susu..wallah!