Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 13, 2010

Jimat Belanja Bulan Ni Bila Anak Dah Pampersless

Senang hati aku bila si Adib lately dah jarang nak pakai pampers.
Ni "Mak" (panggilan untuk babysitter) le yang mengajo ni
Alhamdulillah pulak si Adib elok je
tak de la pulak dia kencing atau berak terabur.

Dah 2 minggu dah dia tak pakai pampers waktu siang
Malam pun kalau ikutkan dia tak nak pakai
[kalau aku nak pakaikan meraung2 menangis]
tapi bila dia dah lena aku pakaikan jugak pampers
kang tak pasal2 basah tilam bantal dengan kencing dia

Masa beli barang dapur untuk bulan ni pun
aku cuma beli satu pek je pampers
stok bulan lepas pun tak sampai separuh lagi yang berpakai
jimat duit mama ye Adib...

bila dah tak pakai pampers ni
dia mintak belikan spender pulak
ye lah kan nanti tersepit lak bebird kat zip suar
nak kena singgah GIANT la nanti nak cari spender dia
[carik spender murah2 je... golongan marhaen le katakan..tak gitu MR??]

9 comments:

LyNn HaMzAh said...

brp umur Adib yer? anak Lynn pun dah jarang gak pakai pampers skrg nie...tp dia dah 3 tahun...

SYANI said...

Adib pun bulan 9 ni 3 tahun

MR said...

aku jeles bangetttt! mencah takde tanda2 nk benti pampers wei. bila dah kencim baru bitau : mamaaaaa saya kencim! adib dah la boboy, muda dari mencah dibah debab tu plak tu. aku kah yg takde kekuatan? atau mencah yang kemalasan? huhu... jimat banyak beb!

myQza said...

jimat ibunya ye !

Queen said...

alhamdulillah....budak ni kalau dia dah rasa selesa tak bawa beyak dia..biasanya dia dahtak nak pakai kan..

jimat2

Rohani Hashim said...

huhu,
xpe beli je yg murah2 dulu kan...

JUE said...

Syani,

Muqrie pn baru semggu x pakai pampers. Tapi mlm mase dia dh tdo msti nk kena sarungkn pampers takut kencing dlm seluar. Kang kita jugak yg susah. ehehehe...
Cuma satu je problem Jue skang ni...bila dia nak 'yak' msti dia nk pampers jugak! Ada tips x?

SYANI said...

Jue,
Try bawak dia gi jamban everytime dia rasa nak berak.

SYANI said...

Rehan,
anak buah aku 5 tahun pakai pempers lagi... Agaknya ikut budak kot. Bila dia sendiri dah rasa tak selesa sure dia tak nak pakai pampers dah