Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 26, 2010

Baru First Time Makan Skon

Masa senggang waktu tunggu en somi OT, aku gi lepak kat Giant Batu Caves. Pusing punya pusing [perut pun ada sikit lapar] singgah le kat tempat roti & kek tu. Tapi tak banyak choice la.. Belek punya belek, ternampak la berbungkus-bungkus skon ni. Aku tak pernah makan skon ni  tapi aku pernah dengar la. [itu pun dalam citer Phua Chu Kang..]

Dulu ade la pernah nampak rupe skon ni. Tapi aku ingatkan rasanya macam cookies biasa je. Sekali tengok skon yang kat giant ni agak besar (camtu ke standard besar menatang skon tu eh??] so aku beli la sebungkus.Nak buat try test.

Sekali balik rumah, mencekik la skon tu.. SEDAPNYA!!!!!!!!! 
[sambil mata bersinar2]
tetiba aku teringat biskut yang pernah aku beli kecik2 dulu..

nanti nak beli lagi lah! Nak buat tak reti..
lain tahun la menuntut dengan makcik TTM kot!
[tunggu en somi OT lagi boleh la singgah Giant]

1 comment:

eynda said...

dulu2 ingat lagi time sekolah ada kelas kemahiran hidup..ada kelas masakan...pernah buat scone...tapi sekarang apa pun tak tau masak kekekeke...