Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 23, 2010

Bila Tuhan Cabut Rasa Malu

Salam Jemaat ye kengkawanku sekalian...

Kalau Jumaat orang tak buat tazkirah sure tak sah ye..
Korang semua sure dah baca banyak ulasan tentang kisah sensasi minggu ni kan?
Semalam pun berapa banyak blog tulis pasal citer ni...
[Aku je yang ketinggalan sebab hari ni baru nak citer dalam blog]
Citer mana??
Ala.. citer sapa lagi kalau bukan si janda gersang Kris Dayanti tu la...

Aku tak nak citer/review tentang inteviu eksklusif  diaorang tu
Korang boleh singgah kat blog Abang Nara ke,  Nuriz ke @ singgah kat Kopi Panas
Tak kuasa aku tolong gembar gemburkan lagi citer minah tu
[aku tak le minat pun kat KD tu]


Tapi bila fikir-fikir balik
ape kes sampai nak kena comolot depan orang ramai
diaorang bukan suami isteri pun
lepas kissing siap boleh tersenyum2 tanpa rasa bersalah
macam tu ke adab orang Islam??
[Islam ke atau hanya pada nama??]
Kita yang dah bersuami ni pun tak over gile nak bercium depan orang
masih ade rasa malu pada orang lain

Aku di sini bukan untuk menilai seseorang itu soleh ke tak
[aku pun bukannya warak sangat pun]
tapi bila sifat malu sudah dicabut dari diri seseorang
ke mana lagi harga diri seseorang itu
sesama orang awam pun tak malu 
inikan pula dengan Tuhan
kalau malu pun tak ada, takutkan tuhan langsung la tidak agaknya..
wallahua'lam


** Hai KD, tak malukah kamu di depan tuhanmu, insan2 di depanmu & yang paling penting anak2mu dan juga ahli keluargamu?? Bagaimana mahu jadi tauladan yang baik pada anak2 jika ibu bapa sendiri yang melakukan kemungkaran???

** Ya-Allah, penuhilah diri kami dengan segala sifat mahmudah dan jauhilah kami dari segala sifat mazmumah.. AMIN!!!

3 comments:

kakngah said...

tgh mabuk asmara..
kalau kt mesia.. agak2 kene gam tak??

Guru said...

ishh... menengok pun rasa meluat dan geli


terbaru dari saya : rupanya

Queen said...

amiinn...cium gitu takla...ngee..segan kot..kadang yabang peluk2 pinggang pun rasa segan budak2 tgk..ngeeee