Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 10, 2012

TOO SOON TO TELL

Maybe terlalu awal untuk jolly molly tentang news ni
Ye la kan.. dah setengah tahun dok mencuba sedaya upaya [fuhh...]
Tapi aku tak kira.. nak citer jugak
[gaya menjakun macam la fes time]

Memang semenjak dua menjak ni badan aku rasa cepat letih
Naik tangga sampai tinngkat 3 pun dah semput
Pastu pulak aku kerap sangat mengantuk time tengahhari/petang
Selain itu juga aku memang rasa ada mengalami peningkatan berat badan yang ketara
[banyak baju tak muat dah weh... terbonjol2 isi badan aku.. aku tengok pun meluat!]

Tambahan pulak period aku memang dah lewat 6 hari
Tapi malas la aku nak konfiden sangat sebab bulan lepas pun period aku lewat 10 hari
Lagipun tak lama nak pose kan.. so aku decide nak diet
Ta...pi kena la jugak make sure aku tak pregnant kan... camne nak diet kalau peknen ye dak??
So semalam menyinggah ke Guardian semata2 nak beli pregnancy test
[Ini kali ke-3 aku nak test peknen... 2-3 bulan sebelum ni pun pernah test gak tapi hampeh resultnya]

So pagi tadi, dengar semangat waja, bangun awal semata2 nak buat test ni
Masa memula titik tu nampak 1 line je [alahai... kecewa lagi la kali ni...]
Kalau ikut jadual tu kena ada dua line baru kira peknen kan??
[Gigih aku usung henfon dalam jamban semata2 nak tangkap gambar tau]



So aku biar la dulu seketika UPT tu atas sinki sambil aku gosok gigi
Dalam otak aku cakap... nak kena start diet ni..[kot2 time raya sempat aku langsing pakai kebaya]

Habis gosok gigi, aku tengok balik UPT tu.. Eh cam ada line satu lagi tapi tak clear
Kot2 la aku mamun sebab baru bangun tidur kan
Cepat2 keluar toilet tengok kat dapur pulak [lampu dapur terang sikit]
 Apakah?????





Camni kira peknen ke tidak ek?????
Punya la tak konfiden  sampai 3 keping gambar aku tepek tau
Kamera henfon cap ayam aku ni memang kureng kualiti kalau nak snap gambar jarak dekat.

Pastu cepat2 kejut tok laki suh tengok benda tu..hehehehe
Tunggu la minggu depan baru nak pi cek doktor [kalau aku tak period la]

12 comments:

Ardini Humaira said...

InsyaAllah kalau ada rezeki :)

Anonymous said...

nk ucap tahniah dulu! .. mgkin terlalu awal kot.. tunggu seminngu dua lg n wat lg! apapun kalau dh tertulis rezki kan!

eMMe said...

hope rezeki Kak Syani..amin....

Me said...

eheeeeeeemmmmmmmmmm......

AdaM Hawa said...

moga-moga ada tanda positif ya..

Eliss said...

saya punya hari tu lewat sehari jer :p keluar mcm tu jugak. ada laa tu rezeki yer :) boleh geng beranak tahun depan.hehehe

Yana Halim said...

mudah2an ada rezeki... amiiinnn

✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ said...

biasenye..memang ada..tapi tunggu 2, 3 hari lagi...may be clear line tu.... tapi kalau tak sabar sangat..boleh aje pegi scan tengok ada kantung ke tak..or buat ujian darah.. ^^

mr icham said...

kalau ada, opah minah dapat la cucu lagi tahun depan...he he he...

(^_-)V said...

rasanya macam tu macam confirm, cuba test 2 3 hari lagi along, kot2 hcg tengah kurang lagi awal2 ni..moga2 betul..:)

|| NaFiRaa || said...

moga ade berita baik k~ jangan lupa share..:)

Aty Fared said...

dulu kan..mase saye test bende ni awal2 pegnan..line yang ke-2 tu pon tak nampak...tapi mase tu baru lewat sehari...buat lepas zohor tengok takde line..sekali saje2 tengok lepas maghrib..tetibe ade 2 line..tapi tak jelas gak macam awak nyer...tapi hati dak loncat2 dah...esok nyer terus gi klinik cek..alhamdulillah...ade rezki..:) gi ar cek kat klinik..kekadang awal2 pegnan memang tak nampak sangat line tu..:) gud luck dear..