Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 30, 2012

TETIBA MENGIDAM AIR NENAS

Tau je la time2 pose ni, semua yang kat PARAM tu nak beli kalau boleh
Anak2 aku pulak kalau ke PARAM sure nak beli air..
Ni ada 2 anak, nak 2 jenis air [tu tak masuk kami  laki bini lagi]
Semalam Yaya nak air jagung, Adib nak air teh bunga
Aku & hubby plan nak beli Lai Chi Kang je

Masa tengah dok jenjalan kat tu aku ternampak la pulak ada budak yang jual air tu tengah buh air nenas dalam plastik. Terkontang kanting nenas dalam pelastik tu. Goyah iman aku jap.. Dah le memang dah lama tak minum air nenas. Last2 aku cakap kat hubby, abang beli la Lai Chi Kang tu, saya nak beli air nenas tu..

Akhirnya.. berbuka la aku dengan air nenas satu pelestik yang singgit tu.
Nikmatnya  bila jatuh ke tekak...
-gambar pinjam kat pakcik google-


** Hari ni nak beli lagi la... 

8 comments:

Izwa Kamaruddin said...

wah wah wahhh..

lieyalatif said...

kejam!!! lieya plak tetibe teringin ni heheeheheheeh......

betul tu, kalo ke param, anak air lain, kite air lain, en laki air lain...balik umah hidang2 ..pengsan tgk air yg belambak2 tu heheeheheh

Queen said...

ok..gile terliur..ni kene belinenas..buat air nenas..stockdalam peti ais

Qhaifa Nur said...

masa ngandung tkut makan nenas...
bestnya kalau dpt minum....

|| NaFiRaa || said...

ade orang tak berani nak makan nenas waktu peknen.. saya pon x berani..masa awal2 peknen jek laaa.. bila dh besar.. saya makan jek.. kekeke

Nuraz said...

betul tu syani, awal2 preggy elakkan dulu mkn apa2 yg berkaitan dgn nenas, bila masuk trimester ke-2..masa tu blh dah mkn nenas..

SYANI said...

Oh ye ke tak elok makan nenas masa awal2 preggy. Ingatkan nenas mentah je tak boleh. Alamak.. pospon dulu la nak beli air nenas lagi petang ni..heheheh

Eliss said...

boleh ke minum air nenas? mak eliss x kasi. tp tebu dan kelapa, mak kata boleh la setakat segelas buat rasa.