Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 19, 2012

INGATKAN DAH MAMPUS...

Subhanallah... kuasa Allah memang besar
Aku baru je cantas pokok kari aku 2 minggu sudah
Aku cantas sampai tinggal batang je
Ni sebab gara2 pokok kari aku tu cam dah kering & melayu

Sib baik aku tak cabut terus pokok tu, aku biarkan je la batang  tu dalam pasu
Lagipun dua tiga menjak ni asyik hujan je.. tu agaknya pokok ni tumbuh balik
Kalau harapkan aku nak menyiram..asyik lupa la memanjang
Semalam masa tengah belek2 pokok bunga, tengok2 pokok kari aku dah ada tunas baru


Panjang lagi umur pokok kari aku ni rupanya..


8 comments:

Rasp said...

eh eh...
samalah dgn pokok i...
tapi pokok u nampak lebih sihat...
batang yg ditinggal pun nampak lagi sihat...
pokok kari i melidi jer...
syukran syukran...

Mama Likha said...

huhu gerun baca tajuk ! :p

yana halim said...

tersentap jap tang tajuk. hahaha.....rupa2nya pokok kari. LOL..

Nurul Aznil said...

pucuk daun kari ni buat ulam, SEDAP!

|| NaFiRaa || said...

hehehe.. masih ade rezeki lagi tuh.. kekekeke

Me said...

hehehehhe.... pokok kari mmg gitu.. eden lu siap kena cantas dgn org potong rumput maka mengamukla eden didlm hati bagai... tup2 tumbuh 3-4 tunas baru mcm tue... lagi subur n sihat gitu hahhahaha

SYANI said...

Agaknya pokok2 ni bila dicantas semakin subur kot...

aTy _faRed~ said...

saye pon ade satu pokok kat umah ni..selalu macam dah mati..ingatkan dah mati...tapi sebab kekangan mase [malas sebenanrnyer] jadi biarkan jer..heheh..tapi selalu tengok mesati tumbuh balik siap bunge2...:)kekadang amik mase sebulan -2 gak ar...huhu