Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 16, 2012

MERIAHNYA.....

Pagi tadi sebelum pi keje, sempat la belek2 pokok mangga di luar pagar rumah
Sebelum ni dah pernah berbuah sekali
Haritu perasan pokok mangga tu dah berbunga balik
Tadi tengok memang dah banyak bunganya
Meriah sungguh pokok mangga tu dengan bunga
 Ni sebahagian yang ada.. Kat bali sana ada lagi..



Ada gak yang dah jadi buah.. tapi kecik lagi...


Alhamdulillah... selepas 4 tahun tanam baru leh nak merasa buahnya...

7 comments:

lieyalatif said...

adoi!!! terbayang cicah ngan colek mak bee...fuhhh menjilat2 jari gituuuu!!

SYANI said...

Lieyalatif,
Ko cakap cenggitu, terus kecor air lior teman..

Kesuma Angsana said...

lama juga ye nk tuggu hasilnyer 4 tahun,, tp berbalaoilah, lebat nampak bunga n buahnye tu! kim kat KA cikit hehehe nak wat rojak buah

♥ ROS ♥ said...

mak aii sedapnyer mempelam putik nih.. :P

eMMe said...

cepat la besar..leh petik buah mangga tu wat kerabu eh! hehehe.. wat cicah dgn kuah rojak pun sedap, dgn cili+kicap+gula pun boleh kan...

yana halim said...

wah...dah kecur liur ni baca komen2 kat atas. hahaha..

Qhaifa Nur said...

rumah2 jiran sekarang tengah penuh dengan bunga.....umah saya dah lepas

berbuah jua akhirnya setelah 4 thn.......