Friday, July 27, 2012

BIL ELEKTRIK YANG MELAMPAU

Geram betul aku dengan TNB ni tau
Suka suki je main anggar bil elektrik rumah aku
Kalau nak anggar pun agak2 la kan untuk penggunaan domestik cam aku
[Sebab bulan Ramadhan kena la banyak2 bersabar]

Aku rasa situasi ni ramai yang dah kena
Mak aku & mak mertua aku pun pernah kena
Walopun TNB kata nanti dia buat pelarasan kan
Tapi bil semasa tu kena jugak dibayar kan??

Selalunya penggunaan elektrik rumah aku adalah dalam lingkungan RM70 - RM100
Ini yang bulan lepas punya bacaan meter & bil bertarikh 26-06-2012 berjumlah RM96.60

Yang ini pulak bil terkini [baru dapat semalam]- 26-07-2012
Nampak tak berapa jumlah perlu dibayar tu???
Melampau tak??????

8 comments:

:: Riri-Fatieha ::~ said...

biar betul?? smpai 4oo

:: Mrs.Eady :: said...

4 ratus???

♥ ROS ♥ said...

Mahalnyer... Mmg melampau..umah mak ros pun sama.. Kkdg smpai rm500... Ayah ros xbayar tggu die dtg check... Hhahah..

Qhaifa Nur said...

sejak tukar meter baru jadi mahal...
banyak tuh...

|| NaFiRaa || said...

MELAMPAUNYE!!
memang tak patut langsung!!
cuba cek bacaan meter kat bil n meter rumah.. sama tak?? kalo tak tuh memang dorang main taram jek tuh..

Alin Marlini said...

mak..banyaknya syani..tahap kilang tu..hehehe

Eye_nee said...

jauh nya beza hampir 300 ringgit...tinggi ni...

Eliss Mie said...

rumah eliss pelik pulak. dia pi anggar 30. padahal dah tau range kitorang 80 macam tu. sampai bil kedua 50, tak pasal2 bil ketiga 180 kena bayar. sakit btol hati !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...