Tuesday, July 31, 2012

BIRU --> TEMA RAYA TAHUN INI

Tahun lepas hijau turqoise, tahun ni hasben pilih biru pulak
Kalau nak tahu, tema raya kitaorang adalah mengikut warna baju melayu hubby aku
Maknanya ikut kaler yang ada dalam koleksi dia le...
Setakat ni dah ada dalm 8 pasang baju melayu
So rotate la kaler2 tu selama 8 tahun berturut2.... 

Tahun ini hasben pilih kaler biru pulak
Baju melayu kaler biru tu adalah baju melayu yang aku buat hantaran kawin 8 tahun lepas


Dalam banyak2 biru, biru yang laki aku ada ialah Cornflower Blue
[kalau tak gugel, sumpah tak tahu jenis biru yang nak dicari]
Makanya kenalah aku cari baju untuk aku, yaya & adib je
Adib punya baju melayu dah jumpa, so tinggal lagi baju kurung aku & yaya
Nak sedondon gitu kekdahnya.... tapi susah beno nak cari kaler biru ni
Biru lain belambak pulak kat kedai..


Nak cari kaler biru ni je tau, bukan nak cari pesen cenggini lak..

Korang lak tema kaler apa tahun ni???

9 comments:

Rai said...

cantiklah dress tu..rasanya jarang jumpa warna macam ni..

Nuraz said...

kebetulan sama plak tema kaler kita thn ni ye.. :)

Eliss Mie said...

mcm susah nak cari kan warna tu :) kalaua da iras2 ok la :)

:: Mrs.Eady :: said...

bnykkkk nyer biru!!

Qhaifa Nur said...

cantiknya tema biru tuh...
thn ni x de tema......

|| NaFiRaa || said...

cantek!!!

tahun nih tema merah menyala~ kikiki

Lynda Che Lah said...

tahun ni mmg tahun biru ke kak?sy pun biru..firus kot

Kesuma Angsana said...

birula mata hitam KA tgk kaler2 biru ni hehehe

kakchik@ella said...

cantek arr dress tu. tp kc pendek. tak sesuai. hehehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...