Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 26, 2012

TAK TAHAN LAGI

Lepas berbuka semalam rasa cam mulut tak sedap
pastu rasa cam nak makan sesuatu
Tetiba teringin nak makan mangga muda
Sambil pi buang sampah kat luar, aku menjengah pokok mangga aku yang lebat berbunga 2-3 minggu lepas
Masih belum ada buah yang sedang elok untuk aku petik
Semua kecik2 putik lagi
Pastu teringat pulak mangga jiran aku yang tengah lebat berbuah
Terus tuju ke pokok mangga tu
[jiran aku ni dah sedekahkan mangga tu.. dia kata sapa nak ambik je la.]
Pokok mangga jiran aku tu memang rajin berbuah tau.. kalau tak pose dah lama aku pi bersila bawah pokok   & cicah pelam.. pergh..

Aku malas la nak kait beria pelam2 tu.. Lagipun aku cuma nak sebijik je
Aku ambik yang senang nak capai je... Alhamdulilllah... Dapat le sebijik.

Cicah garam lagi uols.....


*dah start mengidam2 ni mula la nak makan macam2.. ish..ish..

7 comments:

cheqna said...

neleh plop air liur ni...

Eliss Mie said...

kecur air liur. nasib baik kat ofiz hubby ada. merasa la jugak hari tu, smpai skang duk ada lagi :p

bunga_rose said...

tengok gambar pelam tu, tiba2 ada rase masam2 dalam mulut ni hahaahh...

:: Riri-Fatieha ::~ said...

alamak, terliur la.. hehe

Qhaifa Nur said...

cicah dgn kicap, aduh terliur pulak......

CheNamNam said...

Ya Allah tergugat iman ku yang kental nehh..ecehh...:P

mangga muda lagik tuhh sure rapuh jerk kann...hadoiii sesak napas dahhhh tahan nafsu neh...hahahah

Syikin said...

lap air liur tengok ni ha..adoiii