Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 23, 2012

BUAH ZURIAT

Ada opismate baru balik umrah. Sebelum dia pi umrah hari tu aku kirim doa kat dia. Aku suruh dia doakan aku mengandung secepat mungkin. Aku kirim doa tu sebelum aku pi check up. [Masa tu dah cek sendiri tapi  kan masa tu line tu tak berapa clear kan.] So sebab tu aku tak berharap sangat ada "isi", tu yang kirim doa kat akak tu.

Akak tu  baru je start keje hari ni. Dia ada la bagi buah zuriat kat aku. Peh... besar jugak buahnya tu. Ni first time tengok buah ni live. Hari tu tengok pun kat dalam facebook je.  Kata orang buah ni elok pada sesiapa yang takde anak lagi.. Kot2 la pas minum air rebusan buah zuriat ni boleh mengandung pulak kan... Insya-Allah... kita hanya berikhtiar, Allah yang bagi rezeki tu kan.


Ni la rupa buah tu.. besar jugak & keras gile..



Ni rupa bila buah ni dah dibelah


** Pic semua adalah dari en google saje.


Tatacara nak minum/ makan buah ni  korang boleh google sendiri la kot. Aku malas nak elaborate sebab aku pun cari info kat internet je. Kalau tak silap buah ni tak boleh makan sebab keras ya amat, cuma buah ni direbus & kita minum airnya sahaja.

Melalui pembacaan aku tu juga katanya buah ni boleh digunakan untuk hilangkan lenguh2 urat. Ambil buah ni & gosok2 kat tempat sakit tu. Aku tak cuba lagi berkesan ke idak.. nanti nak cuba la.

Korang pernah ke minum air rebusan buah zuriat tu??


6 comments:

attyfir said...

belum pernah lagi tgk live buah nie .

Izwa Kamaruddin said...

insya Allah ~

eMMe said...

antara usaha saya gak ni sis..
InsyaAllah sis.. pasang niat n mohon la pada Allah swt.

Eliss said...

orang ckp memang keras gila kan buah ni. blom tengok secara live jugak.
ada blogger cerita psl cara makan buah ni

http://www.myvitrd.com/2010/12/kaedah-makan-buah-zuriat.html

[leily.laily] said...

blom tgk live n try minum lg..
InsyaAllah, pasni bleh la kirim pd sesape yg nk pegi tanah suci..
tinginnyer nk dpt baby lg.. =)

|| NaFiRaa || said...

pernah tengok dh buah nih.. mak mertua beli masa gi haji 2 tahun lepas.. tapi tak pernah plak minum air buah zuriat nih..