Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 6, 2012

LIDAH MAK MERTUA




Omputeh panggil pokok ni  Mother's in law tongue @ snake plant
Orang melayu panggil pokok lidah jin

Aku banyak tanam pokok ni kat rumah. Orang kata elok letak dalam rumah untuk membersihkan udara dalam rumah. Pokok ni senang je nak jaga sebab tak payah selalu siram air & sesuai tanam kat tempat redup. Korang ada tanam pokok ni tak?

5 comments:

eMMe said...

Takde la sis, nak sepasu kak, heeeee~

Bionic women said...

umah kita dulu pun banyak, senang jer dia idup kan???? x payah jaga2 sangat pun..tapi umah tumpangan kita ni skrang ni xder ler plak..tunggu umah siap kita tanam semula

Bitt (doubleIS) said...

belum pernah tanam...tapi kalau awak cakap senang jaga tak payah jirus selalu...ingat lusa la nak cari pokok ni...akekekkekeke nampak sangat la pemalas saya ni kan...hehehehe

Kesuma Angsana said...

dulu banyak.. tpi skang dah xde lah!

|| NaFiRaa || said...

Kat kampung dulu ade mak tanam pokok nih.. Skrg tak tahu ade lg ke tak.