Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 2, 2012

TGV RAWANG

First time aku bawak anak2 aku tengok wayang tau
Sementelaah adik aku ada kat rumah, so aku ajak la dia sekali jadi tukang mengasuh
Hasben aku takde sebab dia kena keje... [rugi la abang....]

Ini first time  anak2 aku tengok wayang. Adik aku tah berapa puluh kali dah
[Aku je yang ni baru kali ke-3...har..har..har.. itupun selepas  citer Enchanted & Hantu Kak Limah]
Dah le mak jakun, takkan nak bagi anak2 pun jakun sekali kan.. so kasi can la anak2 aku merasa "nikmat" tengok wayang. Oh ye, kami tengok citer MADAGASCAR 3. Itupun sebab ramai blogger2 yang kata cite tu best. 



Kami bertolak dari rumah kul 9.30pg. Awal kan??? Ye la, nak ke Rawang dari rumah aku dah 1/2 jam. Itu tak masuk jem. Bila bertolak awal ni kebarangkalian jem gile tu berkurangan la. Sampai di AEON Rawang dalam kul 10.20pg. Terus gi TGV untuk beli tiket. Alhamdulillah, cite yang kami nak tengok tu tayangannya kul 11.00pg. So sempat lagi la nak berlegar2 kat luar tu untuk cuci mata sambil beli keropok roda 3 for RM10. Nak beli popcorn, mahal bebeno la pulak rasanya..
 Keterujaan anak2... Adib punya mata asyik tengok skrin gabak tayang citer MAEL LAMBONG..hehehe


Bukti sudah sampai sini lor...

 Adib nak sangat tangkap gambar dengan Spiderman.. nah..hambek...


Kat situ jugak ada kedai jual aiskrim..  Nak beli takut tak sempat habis sebelum masuk wayang, so tangkap gambar dengan replika aiskrim udah le..

Lagi 5 minit nak start citer, kami pun masuk la dalam panggung.. Adik aku yang pilih seat. Masuk dalam tu tengok tak ramai orang pun.. Relax la suasana tenang... 
 Suasana sebelum lampu dipadamkan....


Nasib aku bawak pashmina... si adib dah kata sejuk duduk dalam tu. Pashmina la jadi selimut untuk Adib.
Yaya lak steady je...

Tayangan selama sejam setengah la lebih kurang Memang best citer tu. Aku bagi 5 bintang..
Ada Spiderman lagi sebelum exit.. 


Dah jom lunch pulak.. Lapo der... Pagi tu sempat makan sekeping roti jer..

11 comments:

eMMe said...

ahaks! tgk Madagascar, sesuai la utk tontonan anak2 kan...

Izwa Kamaruddin said...

best ek citer nih?

Zana Adieyza said...

untung budak sekarang kan.. kecik2 dah dpt tgk wayang.. kita ni dah besar baru merasa.. hihihi..

Rosmawani♥ said...

Anak ros kecik agi, nnt mak ayah yg terlebih..hahaah.. Cute la aiskrim tu, sdap dpt mkn..kahkah :p

Me said...

beli CD sajork!!!

SYANI said...

Emme,
Sesuai sangat la.. Bebudak pun suka bangat!!!

SYANI said...

Mrs Eady,
Best giler la pada kitaorang... Gambar2nya pun cantik..

SYANI said...

Zana Adieyza,
Tul tu... kita ni dah tua bangka baru nak merasa duduk dalam paggung wayang. Anak2 kita umur 3-4 tahun dah merasa duk dalam tu.

SYANI said...

CD takde jumpa lagi kat pasar malam..hehehehe [aku tak main original.. beli pirate je]

Rasp said...

aduhhhhssss....
terus terasa nak gi tengok skarang gak hehehehehe....
asyik bertangguh jer nak layan citer nie ....

|| NaFiRaa || said...

tak pernah pon lagi masuk pawagam.. huhuhu..sadiskan~