Wednesday, October 13, 2010

Cempedak Goreng

Semalam masa on the way balik ke rumah
lalu la kat Selayang
nampak ade orang jual buah cempedak
tetiba tersebut kat en somi yang aku dah lama tak makan cempedak goreng
kebetulan masa lalu simpang sungai tua ke Ulu Yam tu 
ade la orang jual pisang goreng, keledek goreng & kuih2
so aku tanya ada tak cempedak goreng
dah budak tu kata ada so aku pun tanya dia singgit berapa?
"kak, 3 singgit, 10 bijik 3 hinggit", kata budak tu
so sebabkan kepingin nak makan cempedak goreng tu 
beli la 3 hinggit
[mahal dah sekarang kan? dulu baru 15-20 sen sebiji]

Ni la cempedak goreng yang kitaorang beli
hambik kau 10 biji, mencekik la korang dua orang
malangnya....

*

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


ingatkan sedap, rupanya hampeh
dah le kecik, siap dengan hangit sekali
kesudahannya, kami makan le 2-3 bijik sorang
selebihnya masuk tong sampah
bagi kat hanak2 sorang pun tak mo makan
bagi la cik tong yang makan..
kecewa tul..

jumaat ni nak pi beli buah cempedak
pastu goreng sendiri la..
lagi pueh hati kan???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...