Wednesday, October 27, 2010

APRON

Ahad lepas tetiba je biras aku datang rumah
siap suruh si Syahir bagi kat aku satu plastik hitam
aku ingatkan baju2 lama si Yaya yang dah tak muat
rupanya dia bagi aku apron

katanya dia pegi pasar pagi tu
pastu tengok ade la kain baju yang longgok2
ala-ala bundle ka kekdahnya
pastu katanya dia kirai & kirai & kirai
dapat la dia 5 helai apron [selai 2 hinggit boleh la ambik 5 kan..]

1 dia ambik, 1 kasi Cik Besah, 1 dia bagi kat kakak belakang rumah Cik Besah
balance lagi 2 dia tanya aku nak ke tak nak
walaupun aku ni memasak tak pernahnya pakai apron
[aku ade apron tapi aku jarang pakai pun]
dah orang bagi kan, terima je la walaupun di hati aku tak berkenan
orang berbudi kita berbahasa la kan!!!
[mementang la sekarang ni bulan bahasa]

Ni la apron tu... 2 helai lagi.. [ni bergantung sebab baru lepas basuh]
sib baik la dia bagi, kalau dia jual, aku tak nak beli pun...[jahat tak???]
dia kata selai 2 hinggit je...
ada sape2 nak ker???

6 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

aku pun memang x pakai apron, apatah lagi beli :p tapi kalo Free, apa salahnya..ehehehe

~ Lady ell ~ said...

ha tul lah tu..kalo free ambik je.tah nape kita org melayu ni ekk. susah na nk pakai apron.

Queen said...

ok la tu..benda pree..amik je..heee

kang tolak kang org kata sombong plak kan..

saya tak pakai apron..pakai uniform memasak je..habes maska tukar baju..heee

Me said...

hehehe.. eden pun tak pakai apron.. tapi apron kotak2 merah putih tue lawa.. dimata eden le... nampak keomputihannya...

SYANI said...

Elissmie, Ell, Queen,
Mende FREE memang semua orang suka..

SYANI said...

Kerul,
Aku rasa apron2 tu semua akan jadi tukun dalam lemari aku..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...