Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 10, 2011

TEMPAT YANG PALING AKU TERINGIN NAK PEGI

Baru je balik dari BW ke blog2 orang dok obersi.. Sangat jeles la sebab depa dapat tengok negara orang. Tah bila la aku pun dapat menjejakkan kaki kat negara2 4 musim ni. 

Tapi dalam banyak2 tempat kat obersi tu---> UK, US, Australia, Jepun, Afrika, Jordan bla..bla.. salah satu tempat yang paling aku teringin nak pegi ialah JEPUN!!! Dari kecik memang dah bercita2 nak pegi sana. Tu sebab aku suka tengok citer Jepun (relevan ke??? ). 

Actually, masa kecik2 dulu abah aku pernah pegi Jepun untuk berkursus. Bila dah balik Mesia, dia bawak banyak poskad gambar pemandangan Jepun. Tu yang aku suka collect tapi la ni dah  entah ke mana2 poskad tu pun aku tak tau. Kunun2 nak pi further study sampai sana, kat local ni pun jenuh nak menghabiskan 6 semester. Sampai give up nak further studies. Dapat Degree pun cukup le...

Tapi nak pi Jepun tu pun bukannya sebab apa, just nak tengok pemandangan2 yang cantik macam dalam poskad tu jer... Nak tengok dengan mata aku sendiri.

Tapi yang paling aku nak tengok ---> bunga SAKURA
Bila la agaknya dapat memenuhi impian aku ni???

Abang, kalau Tan Chong hanto gi Jepun, nak ikut bleh????

Nak tengok lagi pemandangan2 di Jepun [selain makanan yang kalerful] boleh jenguk blok Kak ANA KANAZAWA..

1 comment:

mr icham said...

toksah pi la...dah ada kebocoran radioaktif...kang kena radiasi...tsunami tue..."banjir tue, gempa bumi tue, bala tue, bala..." - dari cite hantu kak limah...