Friday, March 4, 2011

Susah ke pakai tudung kemas2?

Aku tak tau la kalau korang minat pesen2 tudung sekarang ni. Yang berbelit2, yang berpintal2, berbulu2 dan yang sewaktu dengannya. Pada aku tak kisah le korang nak pakai tudung labuh ke, tudung bawal ke, tudung awning ke walau shawl sekalipun, tapi boleh tak pakai kemas2.

Aku rimas betul tengok orang pakai tudung cam orang malas. Kalau korang nak pi pasar ke, nak angkat kain kat ampaian ke, nak duk sembang2 dengan jiran ke tak kisah le sangat kalau tak kemas pun. Ni boleh pulak pakai pegi opis la, jenjalan la [kat KLCC lak tu], gi kenduri ke.... sakit mata aku nengoknya. Rasa cam nak je aku pegi kat orang tu tolong pakaikan tudung dia kemas2.

Banyak sytle & cara korang boleh pakai tudung. Especially budak2 kolej/uni sekarang bukan main lagi pesennya. Kalau kemas kan cantik orang tengok. Tapi dalam banyak2 pesen, pesen ni la yang paling aku tak berkenan.. PEL LIS!!!!

Kalau ikutkan banyak je gambar adik2 blogger kita pakai tudung cenggini tapi malas la kan aku letak gamabr depa dalam ni. Kang kata aku ni tau nak kutuk je. So aku tepek je gambar si Hana Tajima ni. Dia ni la perintis fesyen tudung2 selekeh ni..


Si Yuna ni dulu ok je aku tengok tapi semenjak bertudung style cenggini, tak suka la pulak tengok dia. R.I.M.A.S. okeh!!

Pakai tudung biarlah kemas, sopan dan menutup aurat yang sepatutnya...
Islam pun suruh kita kemas dan sopan dalam berpakaian betui tak??
[pesanan untuk diri aku jugak sebenarnya]

Biar simple, janji kemas..

8 comments:

Mamarempit said...

sebenonye...akak pun ada gak terNiat nk citer pasal ni..tapi Syani dh dulukan..so..akak tumpang semangkok la....RIMASSSSS....

peh tu...dah le tudung macam gitu....pakai plak Legging....huh....ntah mana punye budaya....eh..tolonglah..jangan bagi orang pandang hina pada wanita2 Muslim.....bagilah bangsa lain tengok...Islam itu indah.....

zih@n said...

berfesyen bukan setakat ikut keselesaan diri..tapi kena ambik kira juga keselesaan org yg tgk..=)

Mimie said...

bertudung sekarang hanya sekadar fesyen itu pasal la jadi camtu

selamat berkenalan dari saya

Miss Meen said...

Yup s0k0ng
Hihihi
Saya pun pelik kak
Hihih mcmana laaa leyh tahan kan
Sedangkan kita pakai tdung emas neyh pun senget hehhee

Macam2 pesen ehh hahhaa

Ummi Talhah said...

suka tgok juma ...cantik...

ena said...

Macam minah senget kan?
Aku pon rimas huh!!

Norhafiza said...

kakNo pernah try dan mmg RIMAS..1x je try pastu simpan hehehee

Mak Izz said...

pakai tudung biar simple, kemas dan menutup aurat. seriously pernah gak cuba tudung mcm hana tajima tu tp susahnye wohhhh.... bila jejalan angin tiup benci sgt bila kain tu kena pd muka. bila makan, ya rabbi jenuh nk adjust makanan agar x kena tudung. cukuplah sekali. baik lilit biasa je janji kemas dan memudahkan! mcm mana ek anak2 remaja skrg blh menten pakai tudung gini dr pg sampai mlm. pergh.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...