Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, April 22, 2010

Fuhhhh! Fuhhhh!!! Selongkar...

Sesampai kat opis pagi ni aku nak pakai la lipstick [baru nak tenyeh sebab kat rumah tak sempat]. Dalam dok kebek2 lipstik tu, satu lipstik dah terbukak tutupnya & habis le tercalit2 kat dalam henbeg tu. Terpaksa la selongkar segala mak nenek khazanah dalam tu. Bila dah kuarkan semua, longgok atas meja baru la terasa banyaknya benda2 makneka aku nih! Cemana boleh sumbat dalam beg tu???

Kebetulan semalam jugak aku telah di TAG oleh Juliana... Bizibodi dia nak tau apa dalam beg doremon aku????  Ni tengok ni...

Beg ni takde la besar mana pun... dari luarannya...

TAPI!!! aku boleh sumbat....

mekap2 aku - lipstick (ade la lebih 10 btg kot), lip gloss,lip balm, maskara, eyeliners, bedak compact, blusher, perfume... (sape takde mekap meh datang jumpa aku..)

Beg duit (wajib bawa 2 sebab satu untuk duit syiling), buku nota buat conteng2, kalkulator (wajib la kan kalo keje akaun nih!), Oil Blotter (senang nak tekap kat muka aku yang berminyak2 nih)

Pencuci muka, minyak zaitun, blusher & eyeshadow kecik (semua ni untuk cuci muka bila ambik semayang ataupun  bila on the go), manicure set (free dari AVON.. tapi aku guna ketip kuku tu jer), kunci kereta, kunci rumah & kunci opis.

Henpon, kabel tepon (untuk senang nak berblog & mendonload gambo yang dalam tepon masa kat opis), tisu, thumb drive, pen, handbag holder (oso  from AVON) & biskut (buat kudap2)


Ni la rupa semuanya bila dah disumbatkan dalam beg... dah dekat 2 tahun beg POLO  ni berkhidmat dengan aku...
Kalau gi jenjalan bawak anak lagi banyak aku sumbat termasuk pampers & botol susu.. ahaks!


*** Kalau nak tau anak dara aku si YAYA pun ade edisi selongkar ni.. Tengok kat SINI..

2 comments:

matahati-aishahazhar said...

wah.. dasat betul rupa didalam beg ye.. penuh khazanah nyer.. handbag ni memang keperluan kitakan..

Kak Lia said...

beg ni hampir2 sama ngn akak punye la...hehhee...tp syanie punye lilit2 belah atas....akak punye belah tepi...tapi same brand...:)