Wednesday, April 28, 2010

Bapa Mertuaku Sakit Misteri

Dah 2-3 hari ni bapak mentua aku mengadu sakit kaki. Ntah pe sebab dia kata kaki tak boleh pijak la, pastu rasa panas, rasa geli, rasa macam daging ditarik2 la. Malam semalam sebab dah tahan sakit sangat dia singgah rumah Pak Lang ("tok bomoh" yang selalu kitaorang jumpa tang bab2 penyakit camtu la). Tapi dia ni pakai ayat2 quran la. Kot2 sapa nak mintak air penawar ke, anak sawan ke, kena tegur ke boleh la jumpa dia.


-Cik Zul yang sakit, cik Besah yang seksi... tingginya singkap kain!!!-

Petang semalam after office hour terus aku ke rumah Pak Lang sebab satu geng Cik Besah ade sana. Katanya pak mentua aku tu dah tak tahan sangat dah sakit sampai tak boleh nak tidur. Pas di belek2 katanya pak mentua aku tu terpijak jembalang tanah. Tu yang jembalang tu attack kaki dia. Katanya lagi jembalang tu dah menghuni rumah kosong sebelah rumah Cik Besah. Rumah sebelah rumah Cik Besah tu rumah kosong. Pastu deme buat stor simpan barang2 buruk. Motor buruk pun simpan dalam tu. Agaknya dalam rumah tu la dia kena kot sebab asyik keluar masuk motor kat situ.


Malam kelmarin plak si Adib melalak2 tak nak lalu jalan belakang rumah sebab katanya ade hantu. Siap suruh aku pi pukul hantu tu jangan kacau dia. Meremang gak bulu roma bila dia menangis & cakap hantu tu. Betui la kot gamaknya ade jembalang dah menghuni lorong belakang. Tu malam tadi bawak Pak Lang tu ke Batang Kali buat halau hantu. [ Dulu masa aku memula pindah rumah dia gak yang halau hantu kat penjuru pagar .. kalau tak si Adib bila malam takut nak gi kat pagar tu] Setakat ni Alhamdulillah dah takde la entiti kat rumah aku tu.

8 comments:

icham said...

he he he...macam2 hal...

Me said...

uish.. boleh plak rumah kosong tue jadi mcm rumah sendiri ek.. isi2 motor n barang2 buruk.. tak minta izin kot tue.. hehhehe

makcikrehan said...

cik besah oh cik besah.... klako mak tua ko nih syani....

Nor Aishah said...

huish ada pulak jembalang ye... tapi benda2 halus ni kita bukannyer nampakkan.. nasib baik ada org yg tau buat ubat bende2 mcm ni.. seriau..

ASaDa RyutaRo said...

waaa~ mcm2 benda ada.. *seram*

semoga cik zul cepat sembuh. hebat pak lang boleh halau2 jin ni. huhu...

cik besah mengancam! :P

AISYAH HANI said...

Cik Besah memang mengancam ko memang da'bomb.. Sebab sakit kaki tu yang tak sedar kain terselak sampai ke paha!

AISYAH HANI said...

Asada,
Alhamdulillah semalam cik Zul dah boleh jalan cam biasa. Katanya dah tak sakit macam sebelumnya.

AISYAH HANI said...

Kerul & Aishah,
Benda halus ni pantang orang kaco tempat dia. Tu la sebelum buat apa2 kena mintak izin dulu.. anak cucu tumpang lalu.. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...