Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, April 2, 2010

Mak Lampir

Korang pernah tengok tak citer ni?? Citer ni tak tayang kat TV pon cuma ade dalam bentuk VCD/DVD je. Aku ni bukan le minat sangat nengok citer2 hantu a.k.a mistik ni. Tapi cemana aku boleh terjebak nengok Mak Lampir ni ye??



Aku kenal Mak Lampir ni (ceh macam kawan aku lak) masa aku study kat UUM dulu. Roommate aku bawak balik CD ni. Dulu mana ade internet2 so nak melayan waktu senggang, kitaorang duk ramai2 tengok CD la.. Lagipun masa tu tengah demam Kuch2 Hota Hai kan, so setiap bilik mesti bukak panggung wayang kalau malam minggu. Dah boring nengok hindustan tengok la citer hantu lak.

Aku ni pulak boleh la dikategorikan sebagai berani.. Kalau orang tengok citer suspen atau hantu ni boleh terjerit2 atau menyorok dalam selimut, aku rilek je tengok. Tapi bila aku nengok citer Mak Lampir ni memang seram banget!!! Tengok muka Mak Lampir pun aku dah terkejut. Memang hodoh gitu!!  Sampai sekarang kalau orang ajak tengok citer Mak Lampir ni aku takmo.. macam trauma lak! [Kalau nak tau citer Mak Lampir ni bayak episod tau so maybe Mak Lampir ni pun akan bertukar2 orangnya]

 -ni la muka Mak Lampir kalau sape nak berkenalan... Lawo tak??-

Kalau korang tak pecaya cakap aku pasal keseraman citer ni korang pegi la beli CD kat Speedy ke MusicValley ke pastu korang tengok. Kalau korang tak terkejut nengok citer ni memang korang terer. Pada aku memang seram la citer ni, pada korang tak tahu la pulak... Betui tak budeh Zalina, cerita ni seram kan? kan?


*** Aku teringat kat member aku yang suami dia pernah panggil dia Mak Lampir [waktu tengah gaduh le tu]. Bini sikit punya lawa macam Norjuma dipanggilnya Mak Lampir??? Ade ke patut??


** Semua gambar di atas adalah ehsan Pakcik Google ye kawan-kawan..



6 comments:

makcikrehan said...

seram wei. aku penah tgok sikit jer cita nih. tak naper aku masa zaman bajar tak suka sgt tgok CD kat komputer. keje aku membuta saja . ahhaha

Sitisifir10 said...

kalu panggil bini mak lampir tu mmg satu jenis penderaan seksual betullah!!

Ena said...

alamakkk.. sseram la oulak! sy nie penakot.. huhuhu..

♥nrina♥ said...

tak penah tgklah..tapi penah gak dengar..kengkwn selalu kutuk gune pkataan 'ko ni mcm mat lampirlah'..tapi bukan ditujukan pada aku lah..hehe...

penah tengok tak citer dukun lintah..pergghhh..masa dia mkn mee tetibe me tu gerak jadi cacing dlm mulut dia pergghhh...boleh muntah kalau tgk..sebulan tak sentuh mee sbb fobia huahuahua...

mama_umar said...

adeh..'lawo' bebenor muke lampir ni hah,seram aku,kih3

AISYAH HANI said...

Cepat gi kedai CD cari citer Mak Lampir.. Jom tengok ramai2..