Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, April 26, 2010

Usia Pernikahan Pengaruhi Kemesraan



SebelumTido
6 minggu : Selamat bobok sayang, mimpi yang indah ye,mmmuaaaaaaaaaaah!
6 bulan : tolong matikan lampu tu, silau ah.
6 tahun : Sana sikit lah... tido kalau tak mengepit tak boleh ke???

Pakai Toilet
6 minggu : tak apa, u dulu ajelah, i tak  terburu-buru
6 bulan : Lama lagi ke???
6 tahun : brung! brung! brung! (bunyi pintu digegar), kalau nak bertapa pi lah Gunung Ledang sana!!!

Balas SMS
6 minggu : Iye sayang, jap lagi i sampai rumah, i belikan murtabak kesukaan u...
6 bulan :  traffik jam la...
6 tahun : k...

Dating Process
6 minggu :  I love U, I love U, I love U.
6 bulan : Of course I love U.
6 tahun : Iyalah!!! Kalau i tak cintakan U, buat apa I nikah dengan U??


Pulang Keje
6 minggu : Honey, i dah balik nih...
6 bulan : I'm back!!!
6 tahun : Masak apa hari ni???

Hadiah (ulang tahun)
6 minggu: Sayang, i harap u suka cincin yang i beli..
6 bulan : I belikan lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah
6 tahun : Nih duit, u belilah sendiri apa u nak...



Telefon
6 minggu : Baby, ada orang nak cakap dengan u kat telefon ni..
6 bulan : Eh... your call....
6 tahun : Woi!!! Telefon bunyi tuh... angkat ah!

Masakan
6 minggu: Wah, tak sangka i, rasa makanan ini begitu lazattttt........
6 bulan : Kita makan apa malam ni??
6 tahun : Hah?? Lauk ni lagi???

Memaafkan
6 minggu: Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli yang lain.
6 bulan : Hati-hati, nanti jatuh tuh.
6 tahun : Orang dah cakap banyak kali pun tak paham2!

Baju Baru
6 minggu : Aduh sayang, u seperti bidadari dengan pakaian tu
6 bulan : Lah... beli baju baru lagi??
6 tahun : Dah berapa ribu habis beli baju tu???

Merancang Holiday
6 minggu : Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yang sayang nak pegi??
6 bulan : Kita ke Bukit Bintang aje la.. senang sikit tak yah naik flight..
6 tahun : Jalan-jalan???? Duduk rumah aje tak boleh ke?? Buang duit aje!

TV
6 minggu : Sayang, kita nak tengok citer apa malam ni?
6 bulan :  Sekejap ye, citer bagus la..
6 tahun : Jangan tukar-tukar boleh!!




*** Sekadar lawak antarabangsa sahaja.. takde berkaitan dengan fakta2 sebenar!!


3 comments:

suamihanyisterizuki said...

huhuhu...

mintak jauh ameen..;)

LYaFRINA said...

hahhaha.. mungki jugak ada kbenaran ni

sofiah shariff said...

Klakar....~tp mesti ade yg btl, kalau tak, org xkan tulis bnde ni...