Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, April 2, 2010

Sejuk Sejuk Si Puding Sagu

Semalam aku pose so bila time nak berbuka tu ligat le pikir apa nak makan untuk berbuka nanti. Nak singgah ke kedai sebelum sampai rumah, hujan punya la lebat. Sampai je kat rumah, terus buka peti ais [nak tengok apa yang ada].. 

Jeng...jeng..jeng... Ada pun makanan yang boleh buat bukak pose nanti..

Belen makanan wiken hari tu... PUDING SAGU... 

Hari Ahad lepas buat Puding Sagu ni  tapi masa tu makan dengan santan dan air gula. Tapi santan dah takde so aku ganti je dengan susu sejat. Ha.. sedap ke tak sedap belakang kira ha...janji perutku berisi.. Maka aku  kaut la puding tu dari dalam tupperware, tuang air gula, tuang susu..SIAP!

-Amacam?? Ade brani tak nak makan puding sagu aku nih???-

Kalernya kureng menarik sikit sebab air gula tu aku masak guna gula melaka so kalernya tak hitam. Kalau nak hitam kena gula gula merah yang serbuk tu.. Baru la kalernya lebih coklat bila dah bercampur dengan santan/susu

Bila dah 'Allahu Akbar' aku pun "Allahumma Bariklana......" pastu terus NGAP dalam mulut. Aduh..duh... sedapnya sejuk2 dia masuk kat tekak aku. Habis semangkuk aku makan.. Alhamdulillah!

2 comments:

Queen said...

dulu belajar buat puding sagu ni masa form 2 kot...kat kelas kemahiran hidup amik ERT

AISYAH HANI said...

Queen,
Puding yang senang2 ni boleh la buat, kalau yang kompleks tu memang serender la...