Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, April 13, 2010

Tempat Rejekiku

First time ever nak mereveal tempat keroje teman.... Selama ni tak pernah teringin pun nak ambik gambo opis yang tak best ni. Tapi sebab minggu lepas hasben datang ambik kat opis, so sementara menunggu dengan penuh kesabaran (sebabnya jalan jem due to hujan lebat), aku lepak2 kat bawah & snap2 la gambo apa yang patut.

Meh kome aku tunjukkan rupa paras opis aku yang sebenarnya indah rupa dari khabar....
[Kot2 le nak belanja makan ke, nak ajak gi Wangsa Walk ke,Carrefour ke boleh la carik aku kat sini...nge..nge..]
Dari luar... depan opis aku ade "Taman Astakona".. dah terkona sampai penuh dengan semak samun..

Pokok yang dah segan nak hidup. Tinggal tunggul je..(asalnya ade pokok pinang batang merah tau!!!)  La ni jadi ashtray & tempat buang sampah.
[abang dreber suka duduk kat tepi pasu ni.. muat2 je dengan vontot dia ....]


SELAMAT DATANG KE OPIS AKU...
Grand tak entrance dia?? Kalau tengok dekat2  kat bawah pintu tu dah merekah2 dah pun. Tak lama lagi reput la tu...

Pandangan mula2 menjejak kaki ke dalam opis.... Jangan terpedaya dengan gambaran pelesu ni. Bawah je yang nampak canggih cenggini, naik je tingkat atas sudah jadi tongkang pecah da...

Satu lagi angle kat tingkat bawah... Sofa kulit yang empuk ni memang jadi tempat bos2 kitaorang duduk. Waktu lunch jadi tempat kitaorang mengumpat...  
Kot2 ade sesape yang tingin nak keje kat sini, rentikan le niat korang tu. Hanya indah di mata tapi di hati hazabnya tuhan aje yang tahu. Tapi, walau cemana hazab pun demi mencari rezeki aku bertahan jua...[dah 5 tahun dah wei...]....

****Ade sesape tak boleh tolong aku cari keje lain????

3 comments:

Pija Madzlan said...

Agak2 berapa lama lagi boleh sabar? :D

SYANI said...

Ntah le Pija,
Selagi boleh tahan sabarkan je la... kalau dah hilang sabar cau cin cau le jawpannya!!

Eliss said...

selagi boleh sabar, sabar ajer la.susah nak cari keja skang ni.