Tuesday, October 2, 2012

PILIH LEMBU

Sekarang dah masuk bulan Oktober uols..
Seperti yang sedia maklum hujung bulan ni kita akan menyambut Raya Korban
[Cuti 3 hari tu....]

Sempena raya haji kali ni, abang ipar aku bercadang nak buat korban
3 bahagian dia sedekahkan pada aku & anak2
[Alhamdulillah.. abang ipar aku ni tang bab sedekah jariah memang la dia suka sangat]
Hasben aku dah ambil bahagian korban tahun lepas
Tu yang dia pas bahagian tu kat aku...hehehehe

Petang Ahad lepas, kami semua anak beranak pi la pilih lembu untuk korban
Kalau ikutkan aku malas nak pegi, tapi dah Cik Besah beria2 ajak, so folo je la
Kami pi booking lembu kat Selayang je
[tempat ni dah memang selalu sangat kami booking lembu untuk korban & akikah]

 Posing dulu la dengan background lembu

Lembu ada banyak la jugak tapi banyaknya dah dibooking dek orang
Ingatkan kami dah awal, rupanya ada lagi yang lagi awal
Antara lembu2 yang ada tapi dah dibooking


Dalam banyak2 tu inilah yang jadi pilihan
Aku ni tak reti sangat tengok lembu yang mana ok, yang mana tak ok
Aku ikut je la mana2 yang deme pilih..

Close-up sikit lembu pilihan.. 


 Anak buah aku pun tak nak lepaskan peluang bergambar dengan lembu secara jarak jauh...
Busuk katanya.. 

Sudah pilih, sekarang masa untuk menanda...

Brader tu tanda dengan tali biru ni dulu sebelum dia spray tanda kat badan @ kepala lembu tu.

** Korang buat korban ke tahun ni?

5 comments:

Rasp said...

i buat 2 tahun sudah...
tahun nie tak buat lak...
i pun kalo bab nak gi pilih lembu...
serah kan jer lah pada yg lebih arif :)

:: Mrs.Eady :: said...

buat..insya Allah..lembu pun dah byr..

♥nrina♥ said...

ni kalau dapat paru boleh buat paru goreng ni hmm sedapnye...dah lama x makan hehe...

|| NaFiRaa || said...

x de buat korban kot tahun nih..:)

Qhaifa Nur said...

thn ni saya ada buat korban.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...