Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, October 17, 2012

BABY BLUES - WEEK 18

Alhamdulilah... sudah 18 minggu mengandung
Badan makin berat, muka makin booolat...
Apa perkembangan baby??? Silalah baca di bawah

Semalam aku pi scan kat Klinik Batang Kali
dah memang doktor tu set appointment tarikh semalam
nak tak nak terpaksa la pegi.. kalau tak pegi nanti kena marah..hehehehe
Tapi yang tak bestnya jumpa doktor tu, sebab doktor tu tak friendly langsung
Waktu scan tu, mulut aku cam terkunci nak tanya apa2
Doktor tu pulak asyik cakap dengan nurse dia la pasal gambar yang dia scan tu
Aku lak baring rigid je... tengok skrin... nampak la janin yang dah complete terbentuk seorang bayi

Kalau doktor yang friendly sure akan cakap & tunjuk heartbeat baby la, berapa berat baby la, baby dah besar mana la ..etc.
Kalau terlebih baik, dia cuba tengok kot2 dah boleh nampak jantina baby kan
Ni langsung diam je... aku nak tanya pun takde mood
Last2 dia cuma cakap, "dah scan semua nampak ok"

Dalam hati aku kalau dia cakap ok, ok la tu...
Tak sampai 5 minit pun aku dok bilik doktor tu.. tah apa2 kan? 
Aku pun berada kat klinik cuma dalam 30 minit. Sampai pukul 8pg, siap semua dalam 8.30pg. Patutnya lagi cepat boleh habis, tapi sebab doktor lambat datang, kena la tunggu dalam 20 minit camtu.
Yang tak best lagi, doktor tu tak print pun gamba yang dia scan pun
[takleh la aku nak eksyen tayang kat korang]

Tapi as long as dia cakap semuanya ok, alhamdulillah le
Aku pun takde la apa2 masalah dengan kandungan setakat ni
Next scan ialah 10 minggu lagi...tapi kalau tak sabo sangat nanti aku pi klinik swasta je la
Setakat hari ni kami laki bini idak le eksaited sangat nak tau baby boy/girl sebabnya kami tak kisah pun kali ni baby apa..hehehehe.. asalkan baby sihat sudah...

Last but not least, untuk mengubati rindu korang kat aku [ewah],  ni la muka kembang 18 aku..hahahaha[latest tau...]
[kembang muka pun nak ikut kembang bay dalam perut..heheheheh]


5 comments:

mama_umar_maryam said...

aloo..comel jer hah..tkcare syani!

Lynda Che Lah said...

comel oke..jg diri kak!

Unknown said...

berseri2 wajah ibu mengandung nih~ comel~

gadisBunga™ said...

hihi..tahniah..!

tukar klinik lain takleh ke? tukar dokter ke..?

Anonymous said...

moga dipermudahkan semuanyer ye & jaga diri