Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 30, 2012

KU SANGKA 30 RUPANYA 3!!

Semalam aku lupa bawak purse pegi opis
Dengan selamba je aku drive dari Batang Kali sampai Sri Damansara tanpa rasa risau
Bila sampai lunch hour, nak beli lunch baru perasan purse takde
Nasib la ada la saki baki duit dalam henbeg

Bila balik rumah semalam, terus cari purse dalam stor
Mana idaknya, masa pi beli barang dapur haritu aku tak bawak handbag
Cuma isi purse & henfon dalam uncang je
Malam tu pulak, hasben aku kemas2 meja pastu letak la uncang tu dalam stor
Tu yang buat aku terlupa purse aku dok dalam tu

Masa nak masukkan purse dalam handbag malam tadi
saja la aku cek bila lesen aku expired
Aku ingat expirednya bulan 10 tapi tak ingat tarikhnya tu
Mati2 la ingat 30hb rupanya tarikh last valid lesen aku tu 3hb
Dah dekat sebulan expirednya tu
Dan selama itu juga aku adalah pemandu haram di jalan raya

Memang patut pun la JPJ buat tarikh renew lesen sama dengan birthday
Sebabnya jarang kita nak lupa birthday sendiri..ye dak???

** Hari ni malas nak gi renew, esok la aku pi pejabat pos. Lagipun tok laki ada jadi driver minggu ni..

10 comments:

cik dah faridah said...

merata2 peginyer purse yek....bahye tu..kena letak setempat..time2 emergency la pentingnyer...

wahida said...

kan? aku pun setuju kalau JPJ renew time beday kita...

senang nak ingat...

uncle gedek said...

tanda penuaan...

haha!

Unknown said...

kekeke.. kalo kita tak tahu mmg x de rasa bersalah kan.. bila dh tahu.. mmg rasa berdebar2 jer time bawa kete tuh~

SYANI said...

Cik dah Faridah,
Ha.. tu la pasal.. Nasib la takde pi shopping ke apa, kalau tak buat malu je masa nak gi bayar..hehehehe

SYANI said...

Wahida,
Dulu saya cam tak setuju gak, tapi bila dah kena camni, sokong 100%.

SYANI said...

Uncle Gedek,
Perli nampak..hehehehehe

SYANI said...

Nafira,
Tu la pasal.. bila dah sedar jadi pemandu haram, bawak kereta pun hati2 cam baru dapat lesen P..hehehe

eyndayusoff said...

Bab renew lesen ni ramai yg selalu terlupa termasuk la eynda... masa renew hari tu dah siap2 set kat kalender henpon... buat reminder hehe...

Anonymous said...

baik pi cepat2 hehehe