Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, October 12, 2012

KOSONG...KOSONG...

Waa... asyik terngiang2 je lagu si Najwa Latif ni dalam kepala otak aku
Tah le kenapa...asyik kosong..kosong...kosong..
Tah apa2 tah aku ni kan???



Actually semuanya ok, takde yang tak ok
Aku free, aku tak tension, aku selesa, & hidup aku better dari sebelumnya
Ada keje bagus, suami baik, anak2 baik, income bagus, kawan2 baik, environment baik, kesihatan baik
Kalau aku list down semuanya maybe ada yang akan cakap untungnya kau....
Dah terlalu banyak rezeki & nikmat Allah bagi pada aku
Tapi kenapa jiwa aku rasa tak seronok??? Jiwa aku rasa kosong??
Pembawakan budak ke???
Atau sikit2 syaiton nirrajim ni dah menghasut2 aku??

Tak suka la bila ada rasa camni
Kena dengar banyak lagi motivasi  kot.. maklum la dah lemau
Dan bak kata Prof Muhaya, kena audit diri balik
SOLAT, AURAT, PERGAULAN...etc..

Ujian datang dalam pelbagai bentuk
Nikmat yang terlalu banyak pun satu bentuk ujian pada kita
Sama ada kita bersyukur @ kufur dengan nikmatNya
Hadapi ujian dengan sebaiknya & ketahuilah ujian yang datang adalah untuk menaikkan martabat kita
Sama2 muhasabah diri..

** Dah nama adik beradik, rupanya adik aku pun buat entry tajuk sama cam aku...


KORANG PERNAH TAK RASA CAM APA YANG AKU RASA???







4 comments:

Unknown said...

emosi orang peknen memang selalu bercelaru kan~ mungkin faktor hormon kita yang tidak stabil.. kena sentiasa berfikiran positif.. jgn layan sgt perasaan negetif tuh k~

take care~

Izwa Kamaruddin said...

Pembawakan..

mr icham said...

entah la...lately rasa semacam jer...aku pun tak tahu kenapa...takpelah, berserah jer la...pening pikir peojek pun satu hal..padahal tak mula ape lagi..

♥nrina♥ said...

Orang mengandung mmg camtu kot...

yang saya biasa rasa kalau tgk tv walaupun ada astro yg byk giler rancangan tu tapi xde satu pun citer yg best... hihihi....