Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 11, 2011

PELABURAN BULAN INI

Melabur tak semestinya simpan duit dalam bank kan?
Tak semestinya melabur dalam unit trust kan?
Tak semestinya main saham @ forex kan?
Tak semestinya beli rumah & hartanah kan?

Simpan duit pun mesti
Melabur pun mesti
semua untuk masa depan

Bulan ini aku melabur dengan menghabiskan duit
sebab aku telah beli buku ini

Tak rugi melabur pada ilmu
melabur pada ilmu lebih baik dari melabur dalam pelaburan duniawi
[tapi dengan syarat, ilmu kena diamalkan la ye]

** Wajib ada buku ini di setiap rumah. Satu family boleh baca. Tak mahal mana pun... aku beli RM50 je. Mana tahu korang boleh dapat murah lagi kalau pandai tawar & dapatkan masa tengah promotion.


6 comments:

Sitisifir10 said...

Glamer betul buku ni

mr icham said...

setuju dengan sitisifir..

makcik rehan KJB said...

memang bukuni bagus! kami pon ada satu :-)

ajumohit said...

Bagusnya beli buku ilmiah mcm ni

ibuintan said...

inilah pelaburan jangka panjang

akak pun suka buku2 tulisan Dato Ismail Kamus

gedek! said...

selalu melabor kat kedai mamak


(ngeteh)