Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, March 12, 2012

[TUTORIAL] REMOVE BLOG DARI NETWORKEDBLOGS DI FACEBOOK

Para bloggers mesti ada yang guna aplikasi NetworkedBlogs kat fb kan. 
Ekceli aku pun terjebak juga untuk seketika
Tetapi atas sebab tertentu, aku kena la remove blog aku dari aplikasi tersebut
[teringat kata MakcikRehan : kalau dah femes ni banyak le nak kena "tapis"]
bajet blogger femes la sangat konon....padahal blogger femes pun tak guna application ni agaknya..

Dulu aku ingatkan bila dah guna NetworkedBlogs ni kita dah tak boleh remove dah
Rupanya memang boleh... caranya sonang je lepas tanya pokcik gugel
Jawapannya :
Paham tak nak buat cemana?
Kalau tak faham meh aku tunjuk step by step. Tapi ini aku terpaksa guna blog orang lain sebab aku punya blog aku dah terdelete sebelum sempat print screen.

1. Memula korang log-in fb korang dulu. Pastu pilih la networkedblogs kat bahagian application. [Nampak tak aku dah buat bulatan merah tu]


2. Pastu korang klik kat bahagian profile & klik la kat blog yang korang nak remove tu. Kat skrin bawah ni kat bahagian "waiting" tu la sebab blog ni belum approve lagi...hehehehe

3. Lepas klik blog yang ingin diremove tu, pegi kat bahagian bawah kiri sekali dan akan jumpa perkataan Delete Blog. Klik la kat situ.

4. Pastu akan keluar la skrin cam kat bawah ni. Fikir elok2 ye sebab bila dah tekan DELETE tu memang dah tak boleh undone dah tau. Kalau dah habis fikir cepat2 la tekan DELETE tu...

 5. SIAP.... korang bebas dari NetworkedBlogs. Pasni apa sahaja yang korang apdet kat blog takkan appear lagi kat wall fb korang. 


** Baru tahu yang aplikasi TIMELINE pun boleh remove gak rupanya...

No comments: