Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, March 16, 2012

BILA TAK SABAR2 INILAH HASILNYA....

Excited giler nak buat projek tambah anak tahun ni
Masuk bulan ni, dah 3 bulan la menerai dan berusaha
Bulan lepas kecewa sebab cik P datang jugak tapi hubby cakap takpe nanti try lagi
Agak sedih tapi takpe lah... kita cuba sungguh2 next time.

Ada sekali tu sementara aku tunggu hasben habis OT, aku singgah le kat farmasi
Takde nak beli apa2 pun tapi bila tersinggah kat satu rak tu, otomatik aku terpandang pregnancy test kit a.k.a UPT (Urine Pregnancy Test)
Sebelum ni dua2 anak aku tak pernah try cek guna UPT ni, cuma gi klinik sebab period lambat  & time tu jugak doc suh aku kencing, test & kata aku pregnant.Kiranya ini la fes time aku nak cuba benda alah ni. Kalau ikutkan aku tak teruja sangat tapi sebab aku ternampak sesuatu kat box tu, terus aku ambil sekotak.

Ha.. ini le sebabnya aku beli - boleh detect 5 hari sebelum next period... Teruja beb!!!


Memandangkan masa tu aku punya expected period adalah dalam seminggu lagi, so aku sabarkan hati untuk cuba. Dah le tu, sebab jakun kan, aku siap cari kat youtube cara2 nak guna UPT ni tau. Walaupun ada instruction kat kotak tu, aku still tak puas hati. Buatnya silap buat, tentulah result yang bukan diharapkan nanti.
Lepas belajo cara2 yang betul kat youtube, masuk je hari ke 5 sebelum period, bangun awal2 pagi tau sebab nak test guna ni. Katanya urine paling baik untuk kesan hormon HCG tu masa awal pagi lepas bangun tidur.  Punya la teruja saat menitikkan urine kat kit tu dengan harapan 2 garis akan muncul. Dan keputusannya......





  -ve lor................
[dah kecewa malas nak ambik gambar]

Tu la pasal kalau tak sabor2... kan dah kecewa!!! Citer kat hasben pastu dia kata dah takde rezeki nak buat cemana... Erm.. Sekarang aku paham perasaan isteri2 yang bertahun2 kawin tapi takde rezeki nak dapat anak. Memang tension oooo kalau apa yang dihajatkan tak kesampaian... Redho je la..

** Tengah tunggu kedatangan Cik Period... sakit pinggang, sakit t*t*k, sakit kepala, jerawat lagi...haish!

6 comments:

|| NaFiRaa || said...

jangan percaya sgt ngan test tuh.. tunggu cik P datang dulu.. baru konfem -ve.. yang penting jangan berhenti berusaha..kikiki

Izwa Kamaruddin said...

insya Allah ade rezeki kamu nnti :)

munna said...

belum ada rezeki lagi nampaknya...sabar2 nanti mesti ada tu

eMMe said...

erhm..Syani nak tambah lagi ekkk...moga ade rezeki nnt... same2 kita doa yea!

Azie Ramli said...

petua dia ..jgn terlalu mengharap..sebab bila terlalu mengharap jadik stress n bila stress hormon berubah n tak melekat la jawapnyer.... cool n rilkes jer + doa + tawakal.....

AdaM Hawa said...

sabar kak.. InsyaAllah.. ada rezeki..