Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, March 2, 2012

TRAGEDI 1 MAC VERSI HUSBAND PULAK

Semalam hari malang aku sebab eksiden kan.. Itu part si bini.
Hasben aku pun ada tragedi jugak pagi semalam rupanya
Bila kami dah sampai rumah, baru dia story mory kat aku ngan Cik Besah.

Untuk makluman korang, sejak 2 minggu lepas aku ngan suami dah berpisah
Sangat sedih okeh, sebab dulu sentiasa berdua tapi sebab memikirkan masa depan kami terpaksa berkorban


Jangan fikir bukan2 lak.. aku bukan berpisah sampai bercerai berai mahupun berasingan bumbung
Cuma berpisah untuk ke tempat kerja je... hehehehe

Gara2 waktu Subuh yang agak lewat sebulan dua ni, aku terpaksa relakan hasben aku pegi keje sendiri naik moto. Dulu kami keluar sekali setiap pagi tapi la ni hasben aku kena gerak dulu ke tempat keje sebab opis hour dia start kul 7.30pg. Kalau lambat keluar, akan sangkut dalam jem la kat Jln Kuching tu.  So hasben aku naik motor sengsorang dia je. Dulu ada member tumpang tapi lepas member dia ada motor sendiri, so semua buat hal masing2.

Back to cerita tragedi semalam... waktu hasben aku melalui hutan Ulu Yam, kat kawasan yang berbukit berhampiran tempat orang berkayak tu [sape familiar area jalan Sg Tua tu sure tahu la], hasben aku tetiba terdengar suara pompuan mengilai dengan kuat. Masa tu dah le motor dia je kat situ. Kereta @ motor lain langsung takde. Keadaan memang gelap la.. cuma ada lampu motor dia je la. Masa tu kalau tak silap jam dalam pukul 6.30 ke 6.45 pg.  Masa tu dia apa lagi, press la minyak sekuat hati sebab nak memanjat bukit. Motor dah le uzur.. laju mana sangat la kan boleh pecut. Tu belum dengan tersengguk2 lagi motor EX5 tu.  .hehehehe..

Laki aku tu memang penakut sikit kalau bab2 hantu ni.. Kalau ikutkan sapa yang selalu melalui jalan Sg Tua-Ulu Yam tu sure pernah mengalami gangguan makhluk halus. Tapi bila fikir kita bukannya nak kacau dia kan, kita nak pi cari rezeki... Tapi kalau dah situ tempat dia nak buat cemana kan... Banyak2 eksiden kat kawasan situ memang disebabkan depa nampak & nak elakkan "benda" tu. Tu yang aku risau kalau hasben aku balik sengsorang malam2.. kot2 la pulak ada cik pon [pontianak] folo balik rumah...ewwwww

Gara2 tragedi semalam, hari ni hasben aku tak gi keje naik moto. Tumpang la kereta member dia yang kebetulan balik rumah mak dia kat Batang Kali..heheheheh. Takut la tu.. Sabar la bang, seminggu dua lagi waktu Subuh dah awal, pastu kita boleh gi keje sama2 balik...

** Better dengar bunyi je dari nampak rupa hantu tu kan??? SCARY!!!!!

4 comments:

Ayu Ayunie said...

uih.. seramnya.. kalau dgr ok lagi dr jumpa betul²..

Anonymous said...

Mcm..2..ler...sib baik..takde ape2

attyfir said...

fuh menakutkan..dgr bunyi pun dah seram, lagi ler kalo menjelma hantunya.

Mak Lagenda said...

Mujur dgr bunyik jerk!! Tp klu x kuat semangat, dgr bunyi pun dah leh buat kita demam x kebah seminggu!!