Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 22, 2012

REZEKI SETIAP 21HB

Ada apa yer dengan 21hb?? [semalam la tu]
Ha.. kalau nak tahu 21hb ni la pesara kerajaan dapat  duit pencen... masyuk....
Kita belum gaji lagi, depe dah dapat gaji dah...

Selalunya kalau hari dapat pencen, pak mentua aku akan terus gi beli barang dapur
Selalunya dia gi shopping nun kat NSK Selayang
Selain barang dapur, sure dia akan belikan KFC untuk anak-menantu-cucu dia.
Memang sebelum ni tak pernah miss la beli setiap bulan
Dan pasti akan dia belikan sikit untuk kitaorang
Termasuk la jajan untuk anak2 aku..

 Rezeki kami bulan ni.. Roti tu pun pak mentua aku yang kasi.

Kalau ikutkan kitaorang tak pernah pun berharap dapat KFC tu tetiap bulan. Tapi bila tiap2 bulan asyik makan KFC tu jadi jemu jugak. Tu yang kitaorang beralih arah ke Marry Brown tu. 

Semalam masa balik keje, kami laki bini masing2 pakat lapar. So terus la shopping kat kedai Cik Ana belakang rumah. Kiranya kitaorang dah beli dinner la untuk malam tadi. Dah lepas makan tu baru la Cik Besah datang hantar KFC tu...makan lagi la pastu
Dinner malam tadi - Nasi Lemak Cik Ana

 Kuih nenek belakang rumah 
[dia letak kuih kat kedai Cik Ana, so kami beli la 2hinggit]

 Aku ingatkan kuih koci, so aku beli la 2.. 

 Sekali buka rupanya lepat labu.... Sedap tau...

 Inti kelapa gula merah ni, sesedap rasa je manisny. Ai like!!!!
[Last2 dua2 aku makan.. laki aku makan je la karipap tu...]

** Tah kenapa la napsu makan aku menjadi2 semenjak dua menjak ni.. Takde harapan la aku nak slim raya tahun ni!! Huhuhuh...


8 comments:

Rosmawani♥ said...

Wah murah rezeki... Asben ros keje swasta gaji msuk lmbt :p hihihi.. Sdap nasi lemak daun pisang tuh.. :)

lieyalatif said...

sedapnye lepat labu tu.....susah le nak cari skrang nie.....

lieya selama ni tak tau pun bile pencen masuk...bace entry ni baru tau....sebab abahlieya pun penerima pencen tiap2 bulan...

AdaM Hawa said...

teringin makan lepat pisang.. huhuhu

SYANI said...

Ros,
Alhamdulillah.. rezeki anak beranak..

SYANI said...

Lieyalatif,
Kuih2 ni tradisional ni memang sedap kalau makan sekali sekala.

SYANI said...

AdamHawa,
Ha'ah le... lepat liat pun best gak.

munna said...

murah rezeki ni.... sedapnya tgk lepat labu tu....

ibuhebat said...

bagusnya. murah rezeki pak mertua. kita patut contohi ni.. :)