Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, March 19, 2012

TEMPAT WAJIB SHOPPING

Setiap kali balik Ipoh, WAJIB aku singgah 
Sebab musababnya ialah tersangat la dekat dengan rumah mak aku
Lagi satu.. saje nak gi cuci2 mata tengok apa benda yang ada... nak menghabiskan masa kekdahnya.


Ini la kedai2nya..
 PasarayaKu & Pasaraya ET ni memang femes kat Perak tau...Merata2 cawangan deme ni.
[Pasaraya ET ni kedai feveret Cik Besah kalau balik Parit]


Pasaraya Billion...
Kiranya shopping complex yang paling grand la kat Silibin tu..hehehehe


Kat depan Billion ni selalunya ada sorang uncle jual popia basah. La ni anak dia yang ambik alih.  Sedap la pada tekak aku. Tapi start dijual dari pukul 4-5 petang rasanya. Everytime balik umah mak aku sure aku beli popia tu. Cuma balik kali ni tak dan nak merasa popia tu sebab after lunch terus nak balik Batang Kali. Orang jual popia tu pun tak datang meniaga lagi... frust!


** Kat Ipoh bukannya tak ada JUSCO, PARKSON, TESCO, GIANT, GREENTOWN MALL tapi semua tu kena start kereta kalau nak pegi.Tu belum tentu ada parking lagi.  Baik gi jalan kaki je ke kedai depan rumah.. Jimat duit parking & duit minyak..

3 comments:

Qhaifa Nur said...

tak payah pergi jauh-jauh..harganya lebih kurang jugak..

Akak Kembang said...

jatuh cinta ngan pasaraya ku ni kat pontian..best..kat sg buloh belum ada lagi..huhuhu

|| NaFiRaa || said...

hehehe.. sama!! kalo balik ganu wajib gi pasar rayaku.. suka shopping kt sana..murah2.. kekekeke