Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, March 20, 2012

BANTUAN RM100 UNTUK MURID DARJAH 1 TAHUN 2012

Petang semalam Yaya bawa balik surat dari sekolah. Katanya cikgu yang bagi. 
Masa aku tak tengok lagi aku dah terdetik dalam hati : "sekolah ni nak mintak duit le tu"
Tapi sangkaan meleset uols... 
sebenarnya bukannya nak kena keluar duit, tapi nak dapat duit rupanya....
 Rupanya budak darjah satu pun dapat ek.... Alhamdulillah...

Masa pendaftaran dulu ada gak la kot ibu bapa yang tanya pasal bantuan RM100 untuk budak darjah 1 ni. Ye la kan, budak2 lain sebelum ni dah dapat, tapi budak darjah satu masa tu belum konfem dapat ke tidak. Tapi Guru Besar tu kata, masa tu belum dapat arahan lagi. Kalau dah ada arahan, sekolah akan maklumkan pada ibu bapa.
Yaya akan dapat duit ni pada hari Khamis ni. Rezeki Yaya la kan nak merasa duit kerajaan kasi... 
PENTING: BAWA SURAT BERANAK ASAL masa nak pi ambil duit tu..


Anak korang yang sebaya ngan Yaya dah dapat ke duit bantuan RM100 ni???

5 comments:

~aSHa~ said...

tahun depan dpt jugak tak yer?

lieyalatif said...

rezeki jgn ditolak...heheehe...lieya pun dah selamat belanjekan duit tu beli buku2 mia heheehehe....syukran!

munna said...

ANAK BUAH MUNNA DAH DAPAT MINGGU LEPAS RASANYA....

Kakzakie said...

Sukalah Yaya dapat tambah duit tabungnya.... Tahun satu lewat dapat ye - rezeki.

AdaM Hawa said...

Alhamdulillah.. syukur.. ada rezeki yaya..