Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, December 29, 2011

JALAN-JALAN KE LUMUT

Lepas aktiviti berkelah di Teluk Batik, kami balik ke apartment
Lebih kurang dalam pukul 7.30 mlm kami sampai apartment
Konon2nya malam tu pakat nak gi jenjalan kat Lumut Waterfront
Kebetulan pulak abah aku baru sampai dari Ipoh dalam pukul 8 malam.

Tapi tau je la, kalau dah rebahkan badan, mula la rasa malas nak keluar balik
Rasa cam nak lepak2 kat apartment.. kaki pun dah lenguh2
Yang bersiap2 nak keluar cuma adik aku si Acik & wife dia je
Yang lain semua dah flat
Lepas hasben aku mandi, turn aku lak mandi
Rupa2 dia tunggu aku sebab nak ajak aku ke Lumut ikut Acik

Aku dah le lenguh2 badan, sakit kaki pulak
Aku cakap aku malas nak keluar tapi dia suruh jugak aku siap
Mak aku pun pesan uh ikut je la... aduhai...
So dengan terpaksa rela je aku bersiap2 sambil muka masam mencuka
[Masa tu pulak tetiba je aku sakit kepala]

Sampai kat Lumut, parking semua penuh
Jenuh cari parking, nasib le kami naik sebijik kereta je
Main parking je la kat mana yang kosong
Dah le tu jauh pulak dari tengah pekan
Makin sakit kaki aku menapak punya la jauh

Layan je la gambo2 kat Lumut ni..
Jauh berjalan luas pemandangan kekdahnya...
Lenguh seh!

 Adib dengan aksinya...

 Yaya pulak asyik berkepit dengan MakCik Sha ..








Adib & Yaya dengan replika ikan.. Memula tu Adib takut nak pegi kat situ sebab dia ingat ikan tu hidup..

 Hasben aku jadi duta ikan todak... 
[Ye ke itu ikan todak??? ---> main belasah je]

Aku yang keletihan & kelenguhan
Barapa masam muka aku..hehehehehe
I NEED MASSAGE!!!!!!!!!!!!!!

Pas jenjalan kat Waterfront tu, kami jalan lagi sampai kat area funfair tu
Tapi funfair pun ala2 zaman dolu2 je.... tak kuasa nak layan
Jenjalan kat gerai2 kat tepi tu pastu terus jalan balik ke tempat parking
Sampai apartment aku terus flat... mana ada space terus aku landing
Tak sedar sampai pagi.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

** Pics semua ehsan dari fb adik aku...

1 comment:

eyndayusoff said...

Pernah pegi sekali je teluk batik... zaman sekolah duluuuu hehe...lamanyer :-D