Thursday, May 31, 2012

DOAKAN JODOH ANAK SEJAK DARI LAHIR LAGI

Aku memang suka dengar motivasi Prof Dr Muhaya
Rasa bersemangat pula lepas dengar




Prof ni bukan jenis typical modern women rasanya
Dia galakkan anak kahwin awal tau!

Lepas dengar ni, everytime lepas solat terus doakan anak2 diringankan jodoh & semoga dapat jodoh yang baik. Pada yang belum berkahwin tu, sebelum dating buat istikharah dulu tau baru la boleh kenal2..

Rasa rugi pulak kawin lambat... [aku kahwin umur 24 thn]. 
Esok aku umur 50, anak bongsu aku (Adib) baru umur  22. Yaya baru 25. Agaknya waktu tu aku dah ada cucu ke belum??? [apahal dah sembang pasal cucu lak ni??]

6 comments:

munna said...

munna lagi lambat dah 27 baru kahwin....

eMMe said...

kalo kak Munna umur 27, saya kawen umur 28 tahun..huhu..tah brape umur kite time anak2 dah dewasa ek? tah2 dah tak larat jalan dah... tapi takmo la pikir camtu, moga usia kite tika itu, masih sihat dan gagah, InsyaAllah....

mr icham said...

jodoh tue dah ditentukan...nak buat macam mana...ada orang umur 40 baru nak kawin pun kesian jugak, risiko nak dapatkan anak lagi...hu hu hu...aku pun kawin lewat kan...nak buat macam mana, sampai umur 25 tue baru la usia yang biasa menamatkan pengajian universiti...rezeki la siapa yang graduate awal... :-)

SYANI said...

Munna & Emme,
Ada member umur 18 tahun dah akwin. La ni anak semua dah besar2. Jeles gak tengok.

SYANI said...

Mr Icham,
Tetap bersyukur sebab ada peluang jadi isteri & ibu walopun usia lewat.

Lelaki kawin lewat takpe, kalau pompuan macam2 masalah kesihatan nanti..

- dieyana - said...

Dieyana pun suka dgr ceramah dr muhaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...