Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, May 23, 2012

PAGI2 DAH BLACKOUT

Terjaga dari tidur pagi tadi pukul 4.30 [tengok kat jam henfon]
Terasa panas la pulak.. dah le tidur dalam comforter
Tengok sekeliling semua gelap jer... padahal lampu tangga memang pasang setiap malam
Eh.. blackout ke???


Bangun dari katil terus tengok kat tingkap
Satu taman gelap gelita.. SAH le blackout kan..
Pastu aku sambung tidur balik... [ada sejam lagi sebelum alarm berbunyi]
Tidur aku sekarang ni, seminit pun aku kira tau... sangat2 berharga masa tidur aku tu..

Kul 5.30 aku bangun, masih gelap gelita...
Nak tak nak kena la bangun juga kan.. nak gi keje cemana kalau tak bangun
Terkial2 la turun tangga sambil guna lampu dari henfon
Turun bawah tengok hasben & Adib dok elok je terbuntang atas tilam
terus gi cari lilin.. takkan nak mandi gelap2 kot..

Pas mandi elektrik takde lagi, terus kejut laki aku
Dia pun terkejut nengok rumah bergelap.. aku cakap la blackout
Tapi dalam gelap & sunyi tu masih terdengar suara orang mengaji dari masjid taman mana tah
Elok je hasben aku masuk bilik air... terus ada elektrik
Alhamdulillah....terus padam lilin & naik atas untuk bersiap
Sempat aku mekap untuk gi keje
Kalau idak sure muka aku toye je pagi ni... sebab mekap dalam gelap..hahahahah

Ok.. itu je nak citer.. Babai..

3 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

bye! :)

diana said...

blackout pagi2 paling tak best..dulu masa saya kerja kalau blackout jangan harap saya nak pi kerja..ambik mc..ekekekek

Qhaifa Nur said...

baru ni kat umah pun blackout jam 2.30 pagi...gelap gelita tak nampak apa nasib baik kejap aja........