Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, November 30, 2010

Kenapa Coklat Kat Langkawi Murah??

Walaupun dah dekat sebulan dah dari kitaorang becuti  ke Langkawi
ade lagi tau saki baki coklat yang kitaorang beli kat sana
ye la kan, walopun beli banyak kena la jimat cermat jugak kan
kalau bantai makan semuanya, alamat tak kurus2 la aku [kurus sangat la kan??]

Semalam baru makan Cadbury Fruit & Nut [beli yang paling besar lak tu]
Nak kata murah sangat pun idak le jugak berbanding supermarket kat Batang Kali nun
tapi alang2 dah ke Langkawi, beli jugak le kan
kalau kat sini, pegi la berhari2 ke GIANT ke TESCO ke, idak le pulak  teringin nak beli coklat tu pun


So masa menikmati setongkol beso Cadbury tu
[idak le sekali hadap]
bila dah nak habis makan [baru nak perasan tu]
mana fruitnya??? Mana nut nya??
Sepanjang makan coklat tu ade la 2 biji kismis & takde langsung nut
patut le "murah" sangat coklat kat sana
kualiti sudah downgrade la dari yang biasa

So sape yang pi Langkawi, coklat kat sana idak le murah mana pun
murah bukan le disebabkan duty free sepenuhnya
tapi juga disebabkan kualiti yang tak serupa & lebih rendah dengan yang ade di pasaran
kalau coklat yang terlampau murah pulak, tersangat la tak sedap
so, kengkawan semua jangan le terpedaya sangat [macam aku]

*** Ade satu bar besar coklat Cadbury Black Forest dalam peti ais. Ade berapa butir sangat la buah beri dalam tu gamaknya?? Kalau aku tahu baik aku beli yang dairy milk je.. [keciwa nih!!!]




3 comments:

gabanMorka said...

berbaloi degan harga.haha

JUE said...

Setuju yg coklat kat langkawi tu x de la murah sgt berbanding kt pasaraya besar. ;)

icham said...

dia silap bungkus kot tue...silapnya,ko beli yang ada kat supermarket biasa...cuba beli perisa yang takde dalam supermarket kat sini...aku beli 3 perasa yang takde kat sini...lagipun kotak2 dia besar (24 kotak jer,8 baris*3 lajur)...kalau yang ada kat sini,8 baris*5 lajur kot...aku pun lupa....muahahaha.....