Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, November 1, 2010

Takde Masa Nak Pegang

Satu hari di dalam kereta dalam perjalanan pulang dari tempat kerja
perbualan antara sepasang suami isteri

Isteri : Bang, kenapa sekarang dah  tak nak pegang tangan dalam kereta? Dulu waktu bercinta cintun, tangan sebelah pegang stereng sebelah lagi tak lepas nak pegang tangan sayang.

Suami : Dulu lain, sekarang takde masa.

Isteri : Takde masa????  #@#$%%^ [Nak pegang pun nak kena tunggu masa ke???]

Sungguh tak logik jawapan si suami.. takde masa???
Masa bercinta dulu pandai lak cari masa yek!

Why? Why? Tell me why??


Tahu tak masa belum kawin, kalau pegang2 tu, bahagian yang haram dipegang tu akan dibakar dengan api neraka & berapa banyak dosa ditulis dalam buku amalan kita?

Tapi bila dah kawin, setiap bahagian yang halal dipegang oleh suami  akan menambahkan pahala & berguguran dosa2 dari jari jemari itu?? 

Tapi yang pahala itu tak nak direbut tapi yang haram tu berebut2 nak buat. Pelik kan???

Bak kata seorang member ,
"YANG HARAM ITU MEMANG SEDAP, 




4 comments:

sw33tdarling.com said...

kalau dia taknak pegang kita, kita laah pegang dia.. takde isu dah skang ni perigi cari timba kalau dah namanya laki bini....

hehehehe

e.l.i.s.s.m.i.e said...

aku pun suka gak pegang tangan my hubby, lepas tu ada budak kecik pandang slack kat aku sebab pegang tangan bapak dia..muahahaha..

Sitisifir10 said...

a'ah ek....betul pun....baik pegang sementara ada masa....kang dah 'habis masa' nk gagau mana??

Queen said...

ha...nak bagi yabang baca entry nieyh..hihih...

Tapi yela..kadang nak tunggu kang..macam tunggu bulan tu gugur atas riba kan..jadinya sendiri pegang tangan yabang..heee (sementelahandari bujang pun die tak poenah romatica d amor)