Thursday, November 25, 2010

Teruna Malang

Sape pernah dengar pasal kuih ni?
Aku pun baru tahu sebab member opis yang kabo
[nampak sangat tak mngikuti perkembangan hal ehwal semasa]


Memula bila sebut teruna malang aku tak ambil pot pun
tapi bila depe cakap teruna malang tu sejenis kuih
baru la aku paham... 
kuih tu sebenarnya ada nama lain
kalau sebut nama komersial kuih ni semua orang tau
tapi sebut teruna malang, tak semua orang tau
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*




Ini la dia rupanya kuih TERUNA MALANG
gambar google ye.. tuan punya gambar sila pasrah je le sebab aku pinjam tumpang tepek kat sini..


Agak2 korang le kan, kenapa kuih ketayap ni depa panggil teruna malang yer??
[agak2 ade tak yang satu pemikiran "kuning" dengan aku???]



5 comments:

Queen said...

teruna malang?..hurm..no IDEA>....

kuih ni sedap kan....ngehngehngeh

Lia @ Norli (Mamarempit) said...

miahahhhaa...tk penah dgr la plak...teruna malang...kalo tk dadar gulung...ketayap le....hehehehe....rase nk gelak guling2....

akak tk mau kuning2....ijau je lah...hehheeh

Me said...

hahahha... 1st tiem denagr nama lain ketayap ialah teruna malang... mmg malang sungguh... (tetiba je eden setuju dgn ekau syani) hahahhaha

SYANI said...

Aku tak gemar kuih ni.. Kalau kat rumah aku, kalau mak aku buat ketayap sure tak laku.

kakngah said...

tetibe jek otk aku turut kuning la.. muahahhaha!!
adakah kerana texturenya yg lembek ittew membuatkan teruna tersebut malang???


larikkkssss......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...