Tuesday, November 2, 2010

Riang Ria Mandi Manda

Dah lama anak2 aku tak buat aktiviti riadah
menaikkan bil air di rumah
aku rasa last depa buat aktiviti ni sebelum bulan puasa rasanya

Minggu lepas memandangkan si suami yang hangat2 tahi  ayam nak membasuh kereta
sampaikan si Adib beria2 menyalin seluar tidur pakai spender
so kesiankan dia dah beria bagai nak main air
so aku dengan mengahnya
keluarkan kolam pelestik yang berlipat dalam stor
dah keluarkan kolam pastu nak tiup angin la pulak
pancit aku tau...

Bukannya tak leh nak guna pam beskal tu
tapi aku rasa kalau guna pam tu lagi lambat kembung
pastu akan melenguhkan tangan dan membasahkan ketiak
baik aku tiup manual je... paling2 pun air liur aku je yang merembes dalam kolam tu...

Berbaloi dengan penat lelah meniup kolam
melihat wajah anak2 yang riang ria main air



Depa ni kalau dapat main air, selagi tangan tak kecut selagi tu tak berenti
Tapi... sekali sekala sahaja je anak2
jangan le selalu .. tumpo mama nak bayo duit ayor!!!



1 comment:

Me said...

tumpo yee... tersgt le PEGHOKnya tue... hahhahaha lama tak dengar perkataan tue.. good good good...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...