Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, June 6, 2012

NIGHT SAFARI @ ZOO TAIPING

Sebelah malam, dalam kul 9 tu kami ke Zoo Taiping pulak
Nak merasa Night Safari la kononnya... selalu pegi zoo siang2 kan
Tapi yang tak bestnya, tak berapa nampak binatang... gelap kan..
Lagipun malam sejuk sikit dari siang yang panas membahang
[Lama gile aku tak gi Zoo Taiping ni.. last aku pegi pun masa aku belum kawen pun]




Aku & Cik Besah dah pakat dah nak naik train je sebab malas nak jalan
Sekali bila sampai tengok2 barisan sikit punya panjang le
Kensel niat suci murni kitaorang tu... nampaknya kena menapak le
Sementara nak masuk tu shopping la sikit2 souvenir kat luar tu
Cik Besah ngan Kak Ti shopping le...
Ingat nak cari FM tapi takde yang lawa so aku tak beli la


Anak singa sesat..


Sementara deme shopping, aku posing je la lebih kurang

 Dengan Maksu Bitah..



 Abaikan gambar 4 jejaka reject ni.. Aku nak tunjuk berapa panjang barisan yang nak masuk zoo tu..

 Sempat bergossip lagi..


Beratur la dulu... Ni baru kat luar, yang kat dalam pun masih panjang lagi. Tapi ni barisan yang naik train. Last2 abang ipar aku cakap nak jalan kaki je terus guard tu bagi potong queue. Maka kami masing2 pakat menapak le. Cuma Cik Besah & Cik Zul je tak larat jalan banyak. Sampai tempat rehat pertama terus deme lepak situ. Yang kami pulak jalan je la ikut suka hati... sampai berpecah2 kumpulan. Itu pun kononnya jalan separuh jalan, pastu patah balik ke pintu utama untuk naik train. Bila patah balik.... HAMPEH! barisan panjang berjela lagi walopun jam dah dekat pukul 11 mlm [dah le perut lapar sebab tak makan lagi]

Kepala aku dah pening sebab perut dah masuk angin. Last2 bila semua dah ada, aku cakap pada abang ipar aku, jom pi makan je la. Tak payah tunggu train tu sebab buang masa je. Pukul 12 belum tentu dapat naik agaknya. So kami pun beredar je la dari zoo tu. Gambar2 dalam zoo malas nak tepek sebab banyak gambo gelap. Standard la zoo punya binatang kan. Tapi kami tak habis tawaf pun zoo tu.. Letih lor..

Sebelum keluar, posing lagi...
 Abg ipar aku & wife

 3 mak dara... 
Last time kami bergambar bertiga masa aku mengandungkan Yaya dulu. Masing2 berperut besar masa tu..heheheh


We are family... gambo gegar... 
Janji ada dari takde...

4 comments:

Anonymous said...

nampak mcm best.. x pernah pergi zoo taiping ni lagi!

eMMe said...

cite kat pintu masuk je ke?
Sis, mane gambar rimau?singa? tgk adik kecil tu je pakai baju singa, heheheh...

SYANI said...

Kesuma Angsana,
Best memang best, tapi kalau dah ramai sangat terus jadi tak best.

SYANI said...

Emme,
Nama pun Night Safar, gambarnya ala2 night je le...hitam je semua..hahahaha