Friday, October 14, 2011

MAMA , TIDURLAH DENGAN YA

Walaupun romah aku 2 tingkat
Walaupun romah aku agak luas
Walaupun romah aku ada bilik sorang satu
Tapi kami anak beranak tetap jugak nak menyendat tidur kat ruang tamu

Pasaipa??? 
  • Senang nak pi bilik air malam² [bilik air kat rumah aku ada satu je kat dapur]
  • Senang nak hangkut anak² ke rumah opah & babysitter tiap² pagi [tak payah turun naik tangga banyak kali]
  • Dapat tido sejuk² dalam ekon tiap² malam [bilik belum ada ekon lagi]
Sebenarnya asal usul tido bawah tu sebab malas turun naik tangga tengah malam every time nak bancuh susu anak masa anak² aku baby dulu. Dah le mengantuk, jauh la pulak nak menapak turun naik tangga [dasar mak pemalas]

gambar hiasan jer..


Memandangkan dah tido bawah je kejenya, masing² memang dah tau kedudukan pembaringan kitaorang. Selalunya susunan tido kitaorang --> YAYA-AKU-ADIB-HASBEN
Tapi 2-3 hari ni macam dah berubah sikit sebab aku selalu tertidur dulu 
[terlelap sambil nengok TV]
So susunan 2-3 hari ni dah jadi cemni --> YAYA-ADIB-HASBEN-AKU 
Kengkadang jadi camni ---> YAYA-HASBEN-ADIB-AKU
[kiranya aku la tepi sekali sebab selalunya bahagian tengah tu anak² aku suka bergumpal, bergusti, bergolek sebelum tidur]

Malam semalam, Yaya cakap kat aku:
Yaya : Mama, tidur la sebelah Ya
Aku :  takpe la, jap lagi mama baring le sebelah Ya, Mama nak tengok TV ni kejap [padahal aku dah baring kat tepi sekali]
Yaya  : Mama tu tipu, asyik nak tidur sebelah abah jer
Aku  : Apa salahnya?? Biar la mama tidur dengan abah pulak. Yaya tu dah le tidur buas.
Yaya: Mama tidur la sebelah Yaya. Yaya tak nak tidur sebelah abah
Aku : Kenapa pulak? Mama ke abah ke, kan sama je
Adib : Adik tau kenapa kakak tak nak tidur dekat abah, sebab abah bau busuk rokok!
Aku : Kah! Kah! Kah! [sambil alih tempat tidur ke sebelah Yaya]. Kiranya Adib sorang le yang tahan bau abah tu kan sebab Adib je suka tidur sebelah abah ...
Adib : Erm...


** Bang, nanti pasang ekon dalam bilik... dah sakit pinggang tidur atas tilam nipis tu..

2 comments:

ajumohit said...

Samalah kita hihi

sw33tdarling said...

kami pun tidur satu bilik berempat.. eh satu bilik? correction, 1 katil berempat... ni nak tambah lagi sorang, saya dah perli hubby awal2.. nanti sewa bilik sebiji sudah, jimat belanja sbb tak pakai pun bilik lain... hahahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...