Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, December 29, 2010

Apa Nak Buat Kalau Berenti Keje??

Tahun 2010  dah sampai penghujung
Azam 2010 yang paling utama masih tak tercapai lagi
adakah nak kena pospon tahun depan pulak???
[malas dah aku nak buat azam berazam ni... pasni que cera cera je la..]

Aku amat down  dalam minggu ni
takde mood, takde semangat, takde napsu & takde perasaan
budak2 opis aku pun ada yang tegur muka aku ni tak bermaya
memang benar apa dikata.. memang aku layu tak bermaya selagi berada disini



5 tahun beb, menghabiskan keringat & air liur serta tenaga & masa
dari berdua, kemudian single, berdua balik pastu bertiga akhirnya single semula
apa aku dapat??? NOTHING!!! Yang dapat hanya sumpah seranah & maki hamun
penat lelah aku langsung tak dihargai, malah dikata useless lagi 
[bukan aku sorang, semua staf pun camtu]
bosan la hidup bergelumang dengan bos2 yang cekik darah & mata duitan
letih.. benci.. menyampah.. sakit hati.. kecewa

BONUS??? jauh sekali [memang tak pernah]
INCREMENT?? 3 tahun sekali [itu pun 50 hinggit]
SUMPAH SERANAH?? Hari2 mesti sorang akan kena
Hepi ke hidup camtu korang rasa??

Maybe ada yang akan cakap aku ni memandang wang ringgit je. Well, betul.. zaman sekarang semuanya DUIT. Tapi apa lagi yang diharapkan dari seorang pekerja pada majikannya??  Nak harap kompeni bagi banglo sebijik, kereta sebijik ---> kirim salam je la.. Hanya mintak bonus & sedikit kenaikan pun payah ke?? Yang paling menyakitkan hati, bila bersuara dikatanya kompeni takde duit, tapi bila ambik drawings, bahagi 3 orang, siap sorang berpuluh malah beratus ribu seorang tu ade pula duitnya.. Sedihnya tengok especially aku sendiri yang prepare cek & cek baki akaun & untung rugi setiap bulan. Kat sini takde maknanya Sharing is Caring. I don't care lagi ade...

Sometimes i wonder apa akan jadi kalau aku tak berenti keje lama, atau kalau aku tak keje kat sini bla..bla..bla.. Maybe my life tak suffer camni kot! [Tak baik kan aku ni.. menyesali takdir]. Sorry la kalau korang kena baca layanan perasaan aku ni. Sesungguhnya aku dah sampai tahap untuk give up untuk stay di sini. Tapi kalau aku berenti aku nak buat ape yer??? 

*** Aku buntu! When can i reach my freedom??? HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


1 comment:

Queen said...

nik paling harap dihargai oleh bos..tu je..tak naik gaji ok lagi... takde bonus ok lagi..

tapi tau ucapkan thanks dan puji sikit effort kita...nik ras atu petua yang die gunakan utk nik bertahan selama 3 tahun kat sini.. =)

nik rasa dihargai