Tuesday, August 3, 2010

Salah Beli

Semalam gi beli barang dapur untuk stok bulan ni
[dah dapat gaji harus la penuhkan dapur jugak kan??]
banyak barang2 kat rumah dah takde so kali ni memang banyak le barang kena beli
selalunya aku agak teliti dalam memilih barang2 dapur
tapi kali ni dalam duk teliti tu
aku tersilap jugak beli barang
dah sampai rumah baru aku perasan
apa yang silap???
ni ha...
aku tersilap beli susu Yaya la..
sepatutnya aku beli untuk umur 3-6 tahun
[Yaya kan baru 5 tahun]
ni dah teradvance setahun lak. 
Tak pe ke kalau Yaya minum susu ni ha??
kang terlebih cerdik lak budak tu.. [takkan la kot kan??]

selain susu ni takde la benda lain yang aku silap
untuk anak2 sempat la beli vitamin untuk depa

[baru jeli beli hari ni, depa dah telan 6 bijik... jangan kan anak, mak depa pun telan jugak sebutir..nak testing konon... sedap jugak!!!] <--- dasar mak buruk lantak!


4 comments:

Queen said...

yang bab vitamin tu memangbersetuju lah dengan maknye...sedaaapp..ahahahha

Ayen Giggs said...

Hahahahaha......memang kelako sebab saya pun penah silap beli jugak.Cubelaa pegi tuko,mesti boleh kan.

JUE said...

Eh.... Muqrie ngn Rania pn minum susu dumex! Muqrie suke ceklat, Rania suke madu :)

Terlebih sethn...xyah tuka pn x pe kot syani. Husb pn penah tesalah beli tapi tuka jugak sbb beza thn byk sgt. Patut beli 1-3 thn tapi dia amik yg 6 thn ke atas. huhu...

SYANI said...

Jue,
Hasben pun cakap takyah tukar.. Lagi pun berapa bulan je lagi cukup la umo 6 tahun..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...