Saturday, August 21, 2010

Kembang Setaman

Bangun pagi ni meriah pulak aku tengok pokok bunga aku.  Selama ni tak pernah2 pulak pokok bunga raya aku ni  berbunga selambak banyak ni. Paling banyak pun ade la dalam 3 kuntum. Tadi masa nak sidai kain baru perasan banyaknya bunga raya.. Sukanya tengok... Tapi bunga raya ni bukannya lama kembangnya. esok luruh la dia. 


Kalau semua pokok bunga rumah aku berbunga selambak camtu sure dah jadi taman bunga dah rumah aku... Tapi apa kan daya, tuan rumah pemalas, malas nak menjaga  tanam-tanaman ni. Not my feveret la... Tapi sebab dah ade kena jugak le belek2 walaupun malas. Sayang le kan kalau ada tapi tak terjaga. Tapi aku selalu lupa nak baja pokok bunga. Cemana la tumbuhan nak segar bugar. Sib baik la aku tak bela binatang. Kalau tak mesti ramai yang dah mati sebab kebulur...

1 comment:

alia said...

berbunga sempena keberkatan di bulan raamadan kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...