Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, August 21, 2010

Membaca Amalam Mulia

Bulan-bulan pose ni, tengahhari dah tak yah masak kan?? [aku masak jugak la lauk anak2]. Tapi banyak waktu terluang kan. So daripada menghabiskan masa dengan tidur, aku cari la aktiviti lain. Punggah lemari hari tu terjumpa novel2 lama masa zaman sekolah menengah dulu. Dulu2 memang rajin baca novel tapi tak rajin beli. Kalau yang best je aku beli. Ni je yang aku beli masa dulu. Yang lain semua aku main pinjam je...


Hari ni start dengan ini dulu. Tak habis lagi. 

Dulu satu hari 2 novel boleh habis. Tapi bila dah beranak pinak ni banyak sangat gangguan. Nak tangkap feeling pun payah. Mana idaknya, kejap2 si adik nak susu, pastu si kakak nak milo. Pastu si adib nak berak la, nak kencing la [nak ajar 100% tak pakai pemapers ni, kena la lebih effort skit kan...]. Tak sempat nak khatam ke idak semua novel2 tu... [Quran pun tak khatam lagi tahun ni wei....tak tahu la sempat ke idak sebelum habis bulan Ramadhan tahun ni..]

*** Hari ni bendera merah la pulak.. terpospon la misi nak khatam Quran untuk beberapa hari ni...
 

1 comment:

Pija Madzlan said...

teringt novel DONIA tu..tapi saye tak beli jugak dulu pun..sama aa saya pun kaum yang suka meminjam aje..skang ni pun ada beli jugak la tapi lagi cepat membeli dari nak membaca...ada banyak yg tak baca dari baca....dan, nejad saya pun potpet2 umi pandai beli, baca nye tak....saya kata balik, 'dah abah suruh baca quran....tu yg tak baca novel' :P