Friday, April 15, 2011

SEMBAHYANG ATAU TUDUNG

Antara dua ni mana satu yang lebih penting
TUDUNG atau SEMBAHYANG?

Aku rasa rata2 korang pernah jumpa situasi ni:
Pakai tudung  TAPI tak sembahyang
Sembahyang TAPI tak pakai tudung

mana lebih baik???

Aku pun pelik la, mana2 tempat aku pergi ade je golongan macam ni
Pada yang terasa, aku bukan nak mengata korang pun
cuma nak mengingatkan diri sendiri jer
dan melepaskan geram pada seseorang yang cam baguzzzzzzzzzz sangat tu...
[umur dah lepas menopause pon tak reti nak bertaubat...]

Dua2 perkara tu sebenarnya saling berkaitan
dua2 tu tuntutan agama
kalau tak buat dua2 tu memang akan dapat DOSA BESAR
dua2 tu pun akan menyebabkan masuk neraka

Aku bukan nak bersyarah disini mahupun berkhutbah Jumaat
bukan juga nak mengatakan aku ni baik, alim
Mesti ada yang kata [dah ada yang kata pun...]
"alah, ko yang pakai tudung & sembahyang tunggang tunggeng pun belum tentu masuk syurga"

Yer betul... aku belum tentu masuk syurga
tapi... kalau orang yang macam aku ni pun korang rasa belum tentu masuk syurga
inikan pulak yang memang tak bertudung & tak sembahyang... cemana tu??

PERINGATAN untuk aku dan kamu..kamu..kamu..sekalian
Amalan yang pertama akan disoal  dan dihitung di akhirat adalah SOLAT 
SOLAT itu wajib & salah satu rukun Islam
Kalau yang wajib pun tak buat, amalan yang lain juga takkan diambil kira tau...
Tanpa yang wajib takkan ada yang sunat... ada paham???

Sama2 jaga SOLAT supaya amalan2 lain juga akan diterima oleh Allah
Insya-Allah...

8 comments:

rasp said...

trima kasih atas peringatan nie...
tu laaa cukupkah 'bekalan' kita semua, takut kan bila memikirkan hari 'depan' kita....

Just Call Me Bitt said...

alhamdulillah...

Miss Meen said...

m0ga m0ga kita akan berubah untuk menjadi lbh baik dari semalam
M0ga m0ga kam0 kam0 itu akan berubah untuk menjadi yang terbaik..
M0ga m0ga kita yang dah 0k insyallah dapat memberikan bimbingan kepada kam0 kam0 sekalin ^_^

Aminnnn....

e.l.i.s.s.m.i.e said...

betul tu..solat soklan feberet yang ditanya Allah kelak diakhirat nanti...

Farrah Hasna said...

smoga kite menjadi insan yg semakin baik...

Aini said...

terima kasih untuk peringatan ni.. like entri ni sgt2 =)

littlehumblelynn said...

bersolat no 1..tudung jugak no 1..selalunya bila org bersolat lama-kelamaan akan mahu bertudung jugak..tq for reminding :)

D Awana Design (Aku-Ida) said...

bersama2 lah kita perbaiki diri kita dulu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...