Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, April 7, 2011

HANTU DURIAN

Sekarang ni kan memang musim durian
tapi nak cari yang longgok punya la payah
nak beli pun kena timbang2, mahal lak tu
[ade jiran aku beli 2 biji sampai RM20] ---> mahal kan?

Dek kerana teringin nak makan jugak, en suami pi la beli durian
ade la yang longgok2 kat Selayang, tapi buah kecik2 la
jadi la kan buat lepas gian...
Hasben aku beli la 7 biji = RM20

 ni antara buah durian yang dibeli... Siap sedia untuk dikendurikan oleh kami anak beranak

Buah pertama yang dibedah... Alhamdulillah isinya elok [walopun tak sesedap durian kampung]

Sedapnya... hingga menjilat pipi...


** Kalau dapat makan kuah durian cicah roti/pulut sedap nih!!

6 comments:

ratusiput said...

mmg penangan durian la skang ni kan.aritu bli utk anak2 pun 3 biji dh 49 hengget.ibu yg tak makan doyan...telan liur je la.. :)

munna said...

kat phg belum musin doyan lagi... mmg mahal... baru je beli 2 biji RM 20

LaYar_LaRa said...

yele mmg mahal doyan skung nih...org jual pun men timbang..

Cik Pah said...

mmg mahal ..minggu lepas cik pah beli dua biji.

satu biji durian jenis import ..sebiji lagi durian kg,..total rm 56.00 .. huhuhu..

SYANI said...

Ratusiput & Cik Pah,
mahalnya durian!!!! Tak pe la kan nak makan punya pasal beli jugak le ye.

SYANI said...

Munna,
Kat Batang Kali ni banyak je depa ambil durian dari pahang.